Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes och köpes 28 - Nyfiken i en strut
18. HAMSTER ALLMÄNT

Tvätta efter "wet-tail"?

2016-11-27 18:30 #0 av: lillablomman

Hej!
Har en fråga om hur det funkar med att tvätta en bur efter att man haft en sjuk hamster i den? Jag hade en dvärghane förut som tyvärr fick "wet-tail" och dog för några månader sedan. Nu är jag redo för min andra hamster och tänkte ha samma bur nu, och jag har bara sköljt den noga med vatten. Behövs den rengöras på något mer vis eller räcker det? Tvättade samma vecka som hamstern dog, sen dess har den bara stått orörd.

Anmäl
2016-11-27 18:34 #1 av: EvyKiwy

Är inte wet tail en ärftlig defekt? Aja jag tycker du borde desinfektera buren noga man vet ju aldrig. Jag desinfekterar alltind mellan varje hamster

Anmäl
2016-11-27 18:50 #2 av: Tjeja

Jag hade desinficerat buren genom att torka den med massor av ytsprit också

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2016-11-27 19:53 #3 av: Cireea

Dvärghamstrar kan inte ha wet tail, det är något som endast drabbar guldisar. Glad

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2016-11-27 20:49 #4 av: lillablomman

#3 jasså det är så? 🤔 Märks att jag är amatör 😂 Han hade iaf diarré sista veckan men då var det inte det då! 👌

#1 och #2 vad för desinfectionsmedel? ytsprit? Var hittar jag det?

Anmäl
2016-11-27 20:54 #5 av: Cireea

#4 Lätt hänt att inte veta. Glad

Jag skulle använda virkon s innan jag använder den till någon annan hamster. Även fast det nu inte var wet tail så är det ändå bra att vara på säkra sidan så det inte sitter kvar några bakterier eller virus. 

Anmäl
2016-11-27 21:02 #6 av: EvyKiwy

#4 lita på Cireea hen är väldigt klok

Anmäl
2016-11-27 21:06 #7 av: lillablomman

#5 okej, Vorkin S alltså... finns det något annat man kan använda? Något som finns på apotek? Vore smidigt, ska ändå dit imorgon så smidigt att ta allt på en gång Glad

Anmäl
2016-11-27 23:52 #8 av: Cireea

Finns inte Virkon S även på Apoteket? Funderar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.