Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1594 ggr
Lisis_w
2016-11-24 21:44

Är min hamster rädd för mig?

Hej, Jag har haft min hamster i lite mer än ett år nu men det verkar inte som att hon tycker om mig. I början var hon ganska lugn men sedan har hon blivit jätte sprallig och vill aldrig vara med mig eller min syster. Vi tar upp henne varje kväll så hon får springa på våra rum men hon vill bara klättra eller bita på allt. Ibland kryper hon upp i mitt knä men när jag ska klappa henne eller bära henne springer hon bara iväg. Det är inte alls lika kul att vara med henne :/ Har något nåt tips på hur vi kan få henne tamare eller är det försent?

Annons:
Moast
2016-11-25 13:20
#1

Ibland när man släpper ut en hamster på en stor öppen yta som t.ex ett stort rum så kan vissa hamstrar tycka att det är läskigt och bli nervösa. Dem kan känna som att dem inte har någonstans att gömma sig. Börja med att hålla på med henne i buren t.ex flytta runt saker osv så hon blir van vid dina händer, prata också mycket med henne. Sen kan fu släppa ut henne på en mindre yta och kanske sitta där med henne och mest låta henne sitta i dit knä osv. Hoppas det blir bättre! :)

EvyKiwy
2016-11-27 20:46
#2

#1 jag brukar sätta i proppen och lägga en handuk i botten av badkaret och ösa i med leksaker hus toarullar(rekomenderar) osv! Funkar utmärkt! Iallafall till mina guldis som alltid rymmer ur Lemhagen på en gång!

Upp till toppen
Annons: