Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1399 ggr
Miikaeela
11/13/16, 10:25 PM

Är jag allergisk?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu under kvällen så gosade jag med Millie som vanligt och satt med henne på golvet. Hon går alltid sin lilla runda och sen kommer hon tillbaka till mig för att klättra upp och sätta sig på min axel, brukar ha långärmad så att hon får grepp och kan klättra. Dock hade jag inte det idag och fick några rivsår när hon klättrade upp och ner för mina armar ( det började inte blöda och gjorde absolut inte ont). Nu ca. 15 min efteråt så har skrapmärkena svullnat upp kraftigt och jag har fått som röda utslag över hela armarna, tror ni detta kan betyda att jag är allergisk mot Millie!?! Har gjort allergitest som barn då jag fick kraftiga allergiska reaktioner utan anledning och åkte in på akuten 24/7 men de testet visade ingenting (var test på allt sånt där vanligt. Pollen, hund, katt, häst m.m). Vet inte vilka symptom man får om man är allergisk mot hamster, någon som vet?

Annons:
Miikaeela
11/13/16, 10:27 PM
#1

Kan tillägga att jag varit väldigt täppt i näsan senaste 6 veckorna, vet dock inte om detta beror på en förkylning som inte vill ge med sig.

molam
11/13/16, 10:47 PM
#2

Jag skulle mer gissa på att det kommer från klorna, Iom att dom går på låda och trampar in massa piss och skit i fötterna, När jag umgös med mina råttor så brukar dom klösa mig och då ser det utsådär, men om dom är nybadade och klser mig så blir det endast vanliga rivmärken, ingen svullnad eller något

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Miikaeela
11/13/16, 11:08 PM
#3

#2 jo jag tänkte också att det bara är från klorna då det liknar vid när man blir riven av kanin. Det som skiljer detta från att få rivmärken från en kanin är att jag har som röda utslag och prickar över hela armarna (även där inga rivmärken finns) + att det kliar som jag vet inte vad. Blir typ galen. Får se om jag kan sova någonting i natt men avvaktar tills imorgon, hoppas verkligen på att det bara är skit från klorna..

SimonCeline
11/14/16, 11:25 AM
#4

Det sr ut som att klorna har orsakat detta, kan bli en irritation vid rivmärken. / Undersköterska

Miikaeela
11/14/16, 8:11 PM
#5

#4 Ja idag ser det bättre ut! Bara röda fläckar kvar men det kliar inte och ingenting är svullet längre :) Sån tur att det finns en sån mångfald av olika människor här i forumet som kan hjälpa med det mesta! :D

SimonCeline
11/15/16, 11:36 AM
#6

Vad bra att det har blivit bättre! haha ja verkligen :D

Annons:
Iortheham
11/16/16, 6:10 PM
#7

Jag är allergisk mot katter. Får sådär när dem river mig. Så kan vara det ja

Imasy
11/16/16, 8:06 PM
#8

Jag får numer "upphöjda" märken om jag kliar mig någonstans. Ser nästan ut som långa fula ärr om det kliat mycket på ett ställe. Fick detta i samband med min andra graviditet.

Sjukvården har sagt att jag kan ta allergitabletter mot dessa "symptom", men då jag inte lider av det i övrigt vill jag inte stoppa i mig en massa piller i onödan.

Miikaeela
11/16/16, 8:32 PM
#9

#7 hmm… ja det kan ju vara någon form av allergisk reaktion men om det inte händer igen så tänker jag inte oroa mig i onödan. Och om jag nu skulle bli allergisk mot hamstrar så tänker jag absolut inte sälja Millie och kommer skaffa fler hamstrar framöver ;) #8 jag hade inte kliat mig alls på bilderna som är tagna, jag hade som röda fläckar och upphöjda prickar på hela armarna :/ Nej precis onödigt att stoppa i sig massa tabletter i onödan :)

Imasy
11/16/16, 8:35 PM
#10

#9

Jag får sådana där av all "hårdare" beröring på huden, behöver egentligen inte klia :)

Iortheham
11/22/16, 1:42 PM
#11

Så länge du inte känner av på något annat sätt är det nog ingen fara :) Jag är allergiskmot alla djur, till och med min hamster men har fått det att funka. Så länge jag tvättar händerna efter stt jag har hållt honom så känner jag inte av något. Men är dock jätte allergisk mot kisset. Så när jag gör rent buren känner jag av en del. Men det har aldrig blivit så illa så att det kliar i ögonen. Nyser bara :)

Miikaeela
11/22/16, 2:10 PM
#12

#10 ahaa! Detta har nämligen aldrig hänt mig förut i kontakt med djur, det var det som gjorde mig så chockad. Däremot om jag fått rivsår från ex. Kanin, hund eller om jag slår i mig någonstans så kan såklart ärren bli upphöjda. Men aldrig varit med om prickarna, röda fläckar och klådan. Samma sak hände igår när Millie klättrade huller om buller på mig men som sist så gick det över?! Men det är troligtvis bara hennes skitiga klor som orsakar det som vi kom fram till tidigare i tråden :) #11 vad skönt att du fått det att gå bra trots din allergi! Min mamma är allergisk mot pälsdjur men vi får det att fungera ändå med våra djur :)

Upp till toppen
Annons: