Annons:
Etikettoff-topic
Läst 876 ggr
emeliesjostrand
2016-11-12 10:08

Bra service!

För ett tag sen handlade jag lite lösviktsmat till min hamster på Arken Zoo utanför Väla. När jag kom hem och hällde upp maten i en burk så såg jag att där kröp runt en mal. Om jag förstått det rätt så är det inget farligt för hamstern men jag vill själv inte ha den i mitt hem och framförallt inte om den hunnit lägga ägg eller liknande.

Vilket fall så åkte jag dagen efter tillbaka till butiken och ville returnera maten. Det var inga problem! Tyckte jag blev så bra behandlad och fick en färdig paketerad hamstermat-påse samt en extra liten påse med godis i till honom. Tyckte det var väldigt bra gjort och vill bara hylla de för bra service! :-) 

Har ni tips på andra bra djurbutiker i NV-Skåne så tar jag gärna emot de! Kul att testa på lite olika! :-)

Annons:
Djurgalen
2016-11-12 10:33
#1

Åh vilken bra service! Mina favorit djuraffärer är: Djurriket - Helsingborg Zoogiganten - Lomma Tropic stallet - Hässleholm :))

-Aida-
2016-11-12 11:05
#2

Jag undviker lösvikt just för att de finns ohyra i de. just malar är inte så farligt men man kan få annan ohyra som sprider sig i våra egna skafferier och mat där inne som vi sen ska äta ur, då får man ringa anticimex vilket inte är så himla skoj.
Jag fick en värre sort ohyra hem till mig av butikens egen blandade Foder och mitt hem kunde blivit invaderat av dessa kryp om jag inte stängt in foderpåsen i en plastback och kunde stoppa spridningen.
Fick jätte dålig service, faktiskt ingen alls av denna butik och dom bortförklarade det, hur hygieniskt är de att äta en massa ägg och kryp i sin egen mat.
Så jag säger aldrig mer lösvikt eller butikernas egen blandade Foder, de är för stor risk.

emeliesjostrand
2016-11-12 12:20
#3

#2 Tack för tipsen! Alltid roligt att besöka nya butiker! :-)

#2 Ush det var ju inte alls kul att höra! Nu när jag hör din historia är jag glad att det inte blev värre för min del! I Vanliga fall brukar jag inte köpa mat i lösvikt men tänkte jag skulle testa det men det kommer jag nog inte göra igen! Tråkigt att många företag inte tänker på hur viktigt det är med kundservice!

Upp till toppen
Annons: