Annons:
Etikettrysk-vintervit
Läst 860 ggr
Tuvas_hamstrar
11/2/16, 10:04 AM

Snälla, hjälp mig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår rymde min ena dvärghamster (jag har två men bara en rymde) hon var kanske borta i ett par timmar sen hittade jag henne under sängen. Sen kollade jag under sängen och hittade massor av olämpliga saker som hon kan ha gnagt på, och så måste hon ha ramlat ca 20cm eftersom buren sås lite upphöjt. Nu beter hon sig precis som vanligt men jag är ändå orolig. Ska jag gå till veterinären och undersöka henne? Eller är det någonting jag kan göra själv? Snälla hjälp mig!

Annons:
Tuvas_hamstrar
11/2/16, 10:05 AM
#1

Jag menar förstås står inte sås :)

Tuvas_hamstrar
11/2/16, 10:13 AM
#2

Jag hittade precis en tom plastpåse med hål i! Vad gör man då?

Choklad
11/2/16, 10:14 AM
#3

Om du vill kan du ju gå till veterinären för säkerhets skull.  Eller ringa till dem och berätta för dem vad som har hänt, och då kommer du att få svar på hur du ska göra. 

De hamstrar vi har haft har inte gnagt på saker så som råttor och möss brukar göra, hamstrar samlar istället ofta in det de vill ha i sina fickor, sedan lämpar de av dem i sitt förråd, så titta igenom hamsterns förråd så ser du det finns olämpliga saker där och ta bort dem. även om hamstern blir sur, de brukar bli det då man rör deras lilla förråd.

U R us

Choklad
11/2/16, 10:19 AM
#4

Har din hamster ätit plast så kommer det ut den andra vägen. jag tror inte att det är farligt om det inte upprepas vill säga, och om det inte fanns något olämpligt på plasten. Men ta kontakt med veterinär de vet bäst om sånt här.

U R us

Tuvas_hamstrar
11/2/16, 10:35 AM
#5

Tack för svaret :)

Emmarwake
11/2/16, 12:42 PM
#6

Det är nog ingen fara :). 20 cm fall är inte så mycket, det brukar de klara. Om man är orolig kan man kolla om hon känns öm i benen. Min hamster smet ner och jag hittade honom en våning alltså hade han tagit sig ner för trappan men det gick bra. Så länge hon äter och dricker som hon ska är det ingen fara :)

Annons:
Majaa12
11/2/16, 7:23 PM
#7

Har hittat allt från kartong till hårsnoddar i min hamsters bo, det går ju inte att plocka undan varenda liten sak på golvet. Har hon gnagt i plasten lär hon ha sparat det i kindpåsarna eller spottat ut det, dom brukar inte äta något annat än mat🙂

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Tuvas_hamstrar
11/2/16, 8:46 PM
#8

Ok, tack för svaren det är nog ingen fara hon verkar ju må bra nu :)

Upp till toppen
Annons: