Annons:
Etikettguldhamster
Läst 801 ggr
[Älva2016]
10/28/16, 11:32 PM

Rösta fram ny värd?

Saknar en värd som engagerar sig - gör ni? Värden har inte engagerat sig sedan mars 2016 i år, bör inte hamster iFokus få en ny värd som visar engagemang? Om värden finns kvar, hör av dig, jag har messat dig! Släpp fram oss som vill engagera sig!

Annons:
Cireea
10/28/16, 11:47 PM
#1

Nu är det ju såhär att medlemmar inte bara kan kasta ut värden från sajten när man känner sig missnöjd. Sajtvärden äger sin sajt och om hon inte vill lämna ifrån sig den så kan vi inte göra något åt det. 

I övrigt tycker jag att man bör kontakta värden, Medarbetare eller någon av killarna bakom iFokus vid ett sånt här tillfälle istället för att starta en öppen diskussionstråd på det här sättet.😐 Ingen här vet ju varför värden inte är aktiv på sajten, det kan ha med privata skäl att göra som inte ska skrivas öppet. 

Ditt inlägg bryter dessutom mot en av våra regler på sajten. Här kan du läsa sajtens Skrivregler, se till att följa dessa framöver:

http://hamster.ifokus.se/articles/56d8474b8e0e741e5b0065d5-skrivregler?stickies-1


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Älva2016]
10/28/16, 11:55 PM
#2

#1 har kontaktat värden! Äger sin sajt låter som skrivet i sten?? är det så? Det har ju funnits andra värdar tidigare! Nuvarande värd äger ju inte HamsteriFokus!

Cireea
10/28/16, 11:59 PM
#3

#2 Jodå, nuvarande värd äger och bestämmer över Hamster iFokus. 🙂

Precis som att jag äger och bestämmer över Guldhamster iFokus. Du kan se det som att här inne är du hemma hos Imasy och inne på exempelvis Guldhamster iFokus är du hemma hos mig. På alla sajter finns det olika regler som varje värd själv bestämmer. 🙂 

Här står det mer om det: http://hamster.ifokus.se/about/sitehost/


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Älva2016]
10/29/16, 12:01 AM
#4

Vi lever i en demokrati #Cireea! Att vara Sajtvärd och inte engagera sig sedan mars i år, bör man avsäga sig sin roll, detta har jag messat. Lika lite som du "äger" Guldhamster iFokus, äger Imasy HamsteriFokus, det har funnits andra ägare och skapare för dessa sajter. Du blev framröstad på Guldhamster efter att skaparen försvann,, kanske dags att förnya även där? :-)

Cireea
10/29/16, 12:03 AM
#5

#4 Du får tycka att värden ska avsäga sig sin roll men du kan inte kräva det så länge värden säger att denne vill stanna kvar på sajten som värd. 🙂 Det är Imasy som bestämmer på sina sajter där hon sitter som värd och det är så iFokus är uppbyggt. 

Jag har inte blivit framröstad som värd någonstans, jag tog själv kontakt med killarna bakom iFokus och bad om att få ta över sajten när den förra sajtvärden lämnade sin post. När en sajt står helt utan värd kan vem som helst ta över och det gjorde jag. 🙂 Jag förstår inte varför du anser att jag skulle behöva avgå som Sajtvärd på Guldhamster iFokus?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Älva2016]
10/29/16, 12:07 AM
#6

#cireea då kanske jag ska ifrågasätta systemet, dvs iFokus, att du har den här inställningen, jag vet ju vem som startade sajten, och det var knappast du, eller Imasy på hamstersajten. Och privata skäl efter 8 månader, haha handlar det om prestige att vara värd då?

Annons:
Cireea
10/29/16, 12:10 AM
#7

#6 Men jisses. Jag har inte påstått att jag eller Imasy har startat sajten men det är Imasy som är Sajtvärd och det är då hennes sajt. Det är sanningen och inget som jag hittar på. 🤔

Jag har ingen som helst "inställning" som du nämner, jag förklarar hur det fungerar på iFokus eftersom du inte verkar veta eftersom du nyligen skapat ett konto. 🙂 Tänker du svara på varför du anser att jag ska avgå från min sajt?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Älva2016]
10/29/16, 12:10 AM
#8

#cireea har inte sagt att du ska avgå någonstans :-) Jag pratar om HamsteriFokus där du förvarar värden när den personen inte engagerar sig!

Cireea
10/29/16, 12:13 AM
#9

#8 Jodå, det har du. Jag citerar det du skrivit i inlägg #4: "Du blev framröstad på Guldhamster efter att skaparen försvann,, kanske dags att förnya även där? :-)" 

Ditt inlägg bryter som sagt mot våra Skrivregler på sajten och jag kommer därför att låsa tråden. 🙂 Läsa igenom reglerna och följ dessa framöver!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Älva2016]
10/29/16, 12:15 AM
#10

#cireea, Hinner ju inte svara innan du reagerar! Jag tycker värden för den här sajten ska bytas ut!! Det minsta man kan begära, låt engagerade personer ta över! Exempelvis du #cireea Jag fattar inte grejen att en hobbysajt ska drivas av en frånvarande person, och så ska det eventuellt bero på personliga saker! Ska man inte avsäga sig det då?

Cireea
10/29/16, 12:18 AM
#11

#10 Som sagt, du får tycka det men du kan inte kräva att värden ska avgå för att du är missnöjd med värdens aktivitet på sajten. Åsikter får man absolut ha men som jag nämnt äger Imasy Hamster iFokus då hon är värd, vill hon inte avgå så kan ingen göra något åt den saken. 🙂

Man kan däremot föra en dialog med värden och se om hon kan tänka sig ge värdskapet till någon annan som har engagemanget att driva sajten framåt. Den diskussionen kan man ju däremot föra privat med berörd person. 

Nu låser jag tråden då den bryter mot en av våra regler: 
"Diskutera enskilda personer - för dina diskussioner på ett allmänt plan"


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Älva2016]
10/29/16, 12:18 AM
#12

Gör som du vill, kritik får tydligen inte framföras!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: