Annons:
Etikettguldhamster
Läst 810 ggr
Moast
2016-10-26 17:33

Sår?

Hej! Upptäckte måndags kväll att Frappe hade en tova med något ihopklippat vid örat, jag fick bort tovan med hjälp utav en tandborste, och märkte då att det var, var som klippat ihop det till en tova. Jag såg också att det var ganska rött runt örat. Nu har jag tagit lite bilder med blixt för att själv kunna se lite tydligare, visst ser det ut som ett sår? Vad tycker ni att jag ska göra? Jag har tvättat med en vatten (på en tops). Men känns också läskigt om det skulle råka åka ner vatten i örat..

Annons:
Moast
2016-10-26 17:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

EvyKiwy
2016-10-26 17:36
#2

Jag har personligen aldrig vart med om det men du borde nog ringa och rådfråga veterinären Hopas det blir bättre! Lycka till!

EvyKiwy
2016-10-26 17:36
#3

BTW söt hamster

EvyKiwy
2016-10-26 17:38
#4

En sak till? Förlåt att jag frågar i ett krisigt läge men kan du hjälpa mig i min andra tråd? Skulle verkligen behöva det! Tack på förhand

Miikaeela
2016-10-26 19:45
#5

Att vatten åker ner i örat kan i värsta fall leda till en öroninflammation, så försök undvika stora mängder vatten. Alltid bra att rådfråga en veterinär! Och försök se till att området runt såret ser rent ut (du kan bara badda med en fuktig bommulstops eller pad och sedan även dutta torrt. Men man behöver inte så väldans mycket vatten). Låt såret lufttorka och kolla hamsterns allmäntillsånd och vikt noggrant. Men som sagt detta är allmänna tips men råder dig till att även fråga en veterinär. Lycka till och hör gärna av dig hur det går!

Miikaeela
2016-10-26 19:51
#6

Såg inte bilderna förrän nu då jag hade mobilversionen på. Jag tycker mig inte se något sår? Däremot ser huden irriterad ut. Det har väl troligtvis blivit så då någonting irriterar och han har kliat sig väldigt mycket där. Och då du hittat var liknande sekret så kan det vara någon typ av inflammation i örat, ifall vätskan kommit därifrån så att säga. Tog du bilden direkt efter att du tagit bort varet med en tandborste?

Annons:
Moast
2016-10-27 09:19
#7

Tack så mycket för alla svar! Bilden är tagen dagen efter, ska kolla på det idag igen och återkommer om hur det går :).

Moast
2016-10-27 14:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Idag

Moast
2016-10-27 14:14
#9

Tycker att rodnaden är mindre, men antar att det röda strecket är ett riv sår eller liknande. Han är pigg och vill komma upp ifrån buren när jag pratar med honom. Han beter sig som vanligt, så det är skönt! :)

Upp till toppen
Annons: