Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 990 ggr
Piggelin747
2016-10-25 16:57

Lämna hamster ensam över natten

Hej! Jag har en guldhamster som blir 2 i december, på fredag morgon till söndag kväll hade jag behövt åka iväg. Normalt brukar han följa med mig när jag åker någonstans men denna gång har jag inte riktigt möjlighet till det. Frågan är om jag kan lämna honom ensam två nätter men har någon som tittar till honom och byter vatten osv 2 gånger på lördagen eller en gång lördag sen söndag och så kommer jag hem på kvällen då eller om jag borde försöka lösa det så jag kan ta med honom som vanligt? Hur brukar ni göra? Tack på förhand :)

Annons:
Honeymoon
2016-10-25 18:34
#1

Om jag är borta en natt så har jag läst att det är okej att lämna den ensamma, även om man såklart är orolig men jag har gjort detta och det har fungerat. Är man borta två nätter så tycker jag att någon måste komma och byta vatten och släppa ut i rasthagen, men om du har någon som kommer och tittar till så är ju det perfekt. :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Lojs
2016-10-25 21:11
#2

Det är ingen fara så länge någon kommer och tittar till och sköter om hamstern på dagen emellan. När jag är iväg brukar jag ha en hamstervakt som kommer hem till mig en gång om dagen och sköter om djuren.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Honeymoon
2016-10-25 22:36
#3

#2 Samma här :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Upp till toppen
Annons: