Annons:
Etiketthamster
Läst 1910 ggr
ayylo
10/20/16, 11:29 AM

Kissar i springhjulet?

Varför kissar min dvärghamster i springhjulet? Varje dag får jag tvätta rent det för att han ska kunna använda det.

Annons:
tiger tok
10/20/16, 8:27 PM
#1

Gjorde våra hamstrar också, särskilt min , det blev bättre med åldern!!!!!!

Miikaeela
10/20/16, 9:26 PM
#2

Gör rent hjulet noggrant och sprita rent med handsprit. Placera sedan en hörntoalett eller sandbad NÄRA hjulet! :) min hamster kissar på andra ställen när hon själv inte tycker att hon hinner springa till sin toalett, så rekommenderar verkligen att du testar detta.

ayylo
10/22/16, 11:39 PM
#3

okej, men vad för slags hörntoalett ska jag använda?

Miikaeela
10/23/16, 12:30 AM
#4

Det finns särskilda hörntoaletter till hamstrar som man kan köpa. Men i princip kan du använda vad som helst! En plastlåda, skål, glasburk m.m :) vissa hamstrar uppskattar också att en del av "toaletten" har tak eller liknande så att den känner sig skyddad. Ett litet tak kan man göra av en bit kartong eller en böjbar träbro. Inget måste men en del hamstrar uppskattar detta. chinchilla Sand är det bästa att ha i då hamstrar gärna kissar i detta, man kan ha en separat större skål med chinchilla Sand som hamstern kan bada i. Arken zoo har 3kg påsar för 130 kr, räcker väldigt länge och det blir en liten klump av kisset som man lätt kan plocka bort så att man inte behöver byta all Sand så ofta (denna Sand är också helt luktfri om man plockar bort "kissklumpen" varje dag. Jag gör det med en mini kattspade). Lycka till! Hör gärna av dig sen om det har hjälpt! :)

ayylo
10/23/16, 12:51 AM
#5

Yes okeej, tack ska du ha för den infon! :D

ayylo
10/23/16, 12:51 AM
#6

Yes okeej, tack ska du ha för den infon! :D

Annons:
Upp till toppen
Annons: