Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes och köpes 28 - Nyfiken i en strut
27 - Säljes och köpes

(K) Guldhamster i Västerås/runt Västeråsområdet

2016-10-14 22:21 #0 av: Citru

Hej! Blev just medlem här idag för att kunna skapa denna tråd:

Jag undrar om det finns någon uppfödare/person i närheten av Västerås som har en guldhamsterunge från kull/yngre guldhamster till salu, som är mer eller mindre redo att komma till nytt hem väldigt snart, dvs inte om några veckor utan i princip redan nu? 

Jag har i flera år velat skaffa hamster men hade tidigare inte möjligheten på grund av livsomständigheter, men nu har de omständigheterna förändrats och det är äntligen, äntligen dags!

Jag har tyvärr inte körkort eller bil, därav blir jag ganska bunden till just Västerås. Jag kan tänka mig åka en (inte alltför lång) sträcka med buss/tåg för att hämta hamstern, kanske till någon närliggande ort, men då vill jag ju känna att det verkligen är just den hamstern jag vill ha.

Allra helst skulle jag vilja ha en korthårig hamster, och gärna en hona, men skulle jag bli "förälskad" i en hamster som varken är korthårig eller hona så blir det väl så, det är helt okej.Glad 

Jag har tidigare haft ett marsvin och även två katter så jag är ganska djurvan men det här blir min första hamster. Jag har läst på så mycket jag har kunnat (har läst hur mycket som helst på det här forumet också, så mycket bra information här!) och har verkligen beslutat mig för att ge min nya vän ett så bra hem som hon (eller han) bara kan få, med färska godbitar och roliga leksaker och ett stort hamsterhjul och hela den biten!

Finns det någon? Hör gärna av er då!

Anmäl
2016-10-14 23:28 #1 av: Cireea

Kokolandia och Flingans finns i närheten av dig! 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2016-10-14 23:52 #2 av: Citru

#1 Jo jag såg det, men Kokolandia har tyvärr inga ungar just nu enligt hemsidan, och Flingans har inga ungar just nu heller ser det ut som, utan bara äldre hamstrar (och en yngre också men henne ville hon ju avla vidare på står det och jag vet inte hur jag skulle ta det om "min" hamster skulle försvinna för avel ett tag... Kanske vore kul men tror mest att jag skulle tycka det var jobbigt, av någon anledning).

Och ja, jag inser att det troligtvis inte finns så många andra uppfödare i området men jag tänkte chansa och fråga i alla fall! Glad Jag har inte hittat någon i Eskilstuna, men det vore ju ett bra alternativ, det är inte så långt att åka.

Anmäl
2016-10-14 23:57 #3 av: Cireea

Dock kan det vara bra att kontakta dem båda då det inte alltid finns på hemsidan. Vissa uppfödare är dålig på att uppdatera hemsidorna med information om kullar eller djur som finns tillgängliga för försäljning. Glad

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2016-10-15 00:35 #4 av: Citru

#3 Ja det har du rätt i, det ska jag faktiskt prova, tack! Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.