Annons:
Etikettguldhamster
Läst 592 ggr
Fannyshamster
2016-09-25 10:48

Hjälp

Hej, ska köpa hamster men vill fråga lite saker först Vilket Hjul är bra för långhåriga Bra spån Inredning Mat Pyssel Hur det går till under städning Vad ska man säga till uppfödaren Ska köpa från vallmos, hon omplacerar två hanar så ska välja mellan dom två

IF the way don't go right, go left

Annons:
Fannyshamster
2016-09-25 11:51
#1

Och en till fråga kan man ha carefresh i bara trähuset

IF the way don't go right, go left

Miikaeela
2016-09-25 12:18
#2

Jag har en långhårig hona och hon har ju då inte lika lång päls som hanarna så någon som har en långhårig hane får rätta mig om dessa Hjul inte passar för långhåriga hanar. Men använder mig av trixies 30cm Hjul i plast och ett 30cm flying saucer. Bra spån: carefresh, hampa/lättströ, toalätt papperspellets (fastnar definitivt inte i pälsen). Inredning: ett Hjul, matskål, vattenflaska, hus (helst i trä då plast inte andas och blir lätt jätte varmt på sommaren), hörntoalett och lite andra aktivitetsleksaker. Mat: rekommenderar Bunny's hamsterdröm BASIC från zooplus! Pyssel: jag pysslar oerhört mycket till min guldhamster och bara fantasin sätter stopp! Några bra och enkla pyssel är ex. En låda som du häller ekologisk blomjord eller badsand i så hamstern får ett riktigt tjockt lager att gräva runt i. MYCKET UPPSKATTAT! Eller så kan du bygga ihop små gångar med toalettrullar (tänk då på att ta lite större rullar eller klippa ett jack i dom så att hamstern får plats då guldhamstrar är ganska stora). Googla på hamster diy så får du fram mycket bra tips! Städning: jag har en detolf till min guldhamster. Börjar oftast med att väcka henne lite försiktigt om hon sover, sen tar jag ut henne ur buren och låter henne springa på golvet under tiden. Skopar upp allt strö med en skyffel och en liten sopkvast. Sen tar jag dammsugaren för att suga upp alla små utspridda sandkorn etc. Efter det sprayar jag allt med en blandning av vatten och vinäger/ättika, låter verka i 5 min. Torkar av med en trasa. Sedan tar jag en fuktig trasa, torkar rent 1 gång och fuktar trasan igen och torkar rent ytterligare 2 gånger. Sedan torkar jag torrt med antingen papper eller en torr trasa. Detolf är ju ganska tung så det är ingen Bur man kan bära ner till duschen och spola ur. Men om man har möjlighet till det så är det ännu bättre ;) Sen är det bara inreda och släppa tillbaka hamstern igen. Jag brukar göra denna storstädning varannan vecka upp till ibland var 3je vecka. Men punkt städar varje dag! Alltså gör rent sandbad, toalett och plockar bort synligt bajs. Vet inte om man ska säga någonting särskilt till uppfödaren? Vad tänker du på då? :) i mitt fall var det mer uppfödaren som frågade mig saker. Jag frågade också lite saker som jag undrade över. Men ingenting speciellt jag behövde säga :) Det går jätte bra att ha bara carefresh i huset. Suger upp fukt bra om hamstern kissar i huset. Jag har en blandning av carefresh och rivet toalettpapper just nu! Hoppas detta hjälpte lite! :)

Fannyshamster
2016-09-25 12:39
#3

tackar

IF the way don't go right, go left

Peach&me
2016-09-25 19:08
#4

Hjul: inte galler Hjul, försök att kitta ett ganska stort Hjul med heltäckande springyta. Så blir det bra :)

tiger tok
2016-09-25 20:33
#5

Trähjul är bra!!

Fannyshamster
2016-09-25 20:39
#6

Kan nån radera denna tråd

IF the way don't go right, go left

Annons:
Honeymoon
2016-09-25 20:41
#7

#6 Varför? Är väl bara bra om tråden finns kvar så andra kan läsa i den. :)

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Fannyshamster
2016-09-25 20:45
#8

Kan inte skaffa hamster pga min lillebror är allergiker och om vi skaffar hamster och han blir dålig så måste vi sälja hamstern och våran hund

IF the way don't go right, go left

Honeymoon
2016-09-25 21:20
#9

#8 Så tråkigt :( men tråden behöver väl inte raderas för det

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Upp till toppen
Annons: