Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1331 ggr
EvyKiwy
9/18/16, 8:35 AM

Ny Hamster

Hej allehopa på Hamster.ifokus hoppas nu har det bra Jag ska köpa hamster och vilket spån har ni till era små sötisar? Vilket matreal har ni på husen? Och vilket matreal har ni på skålarna? Visst jag har haft hamster förut men då var jag typ 7-8 och trodde på allt dom sa i Djuraffären (heh)men nu ska min hamster ha det bästa Jag ska ha en duna mini för det är den enda buren jag har råd med om jag sa ka andra saker en domdär dåliga plast husen(!) Snälla jag vill lära mig allt! Kan ni berätta där🔽Nere vad som är bra och gärna om färgerna också Och leksaker godis osv jag skulle vara sååå tacksam! MvH Evy

Annons:
EvyKiwy
9/18/16, 8:38 AM
#1

Gärna om mat med och glömde säga att jag ska ha guldhamster Och har det lite angränsat då jag bor på Gotland (heh!)

3mma.
9/18/16, 10:00 AM
#2

Skulle istället rekommendera dig att satsa på IKEA's låda Samla på 130 liter. Den är större och dessutom billigare. Duna Mini är enligt mitt tycke för liten för en guldhamster om det inte enbart är ett temporärt hem. Jag har trähus. Har även tyngre porslinsskålar samt keramikskålar som sandbad och matskålar. Har dock en fråga. Om du inte har råd med en större Bur, hur ska du då ha råd med veterinärkostnaderna som kan uppstå? Behöver hamstern medicin kan det bli dyrt.

/3mma.
Matte till Queens Maja

EvyKiwy
9/18/16, 10:29 AM
#3

Mina föräldrar hjälper mig med det ❤️ Och ehhh ursäkte men Ikea finns inte på gotland men tack för tipset Keramikskål låter ju jätte bra Trähus låter också bra ❤️ Tack så mycket

[Howres]
9/18/16, 10:47 AM
#4

Det brukar finnas ganska stora akvarium billigt på blocket, så håll utkik där! 🙂

Jag tycker att en duna mini är för liten för en guldhamster, även om dem är små har dem en massa energi!❤️

Bunny hamsterdröm är en bra mat, den kan du köpa på Zooplus.se 🙂

EvyKiwy
9/18/16, 10:52 AM
#5

Okej ehhh hum dom ända bra som finns på blocket för tillfället är en som kostar 700 kr så duna buren blir temporär

EvyKiwy
9/18/16, 11:26 AM
#6

Bör jag använda Toa-Lätt från Ica maxi jag hörde att det finns ett par stycken här som använder det? Är det att rekommendera?

Annons:
Ellrose
9/18/16, 12:47 PM
#7

Jag skulle ha ett trähus. Och matskål kan du ta en skål du hittat på loppis bara den har en kant på ca 3cm. Jag har torkade ärtor, majs, nötter som godis. Och ibland kan dom få en dropp.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

emeliesjostrand
9/18/16, 1:10 PM
#8

#6 Jag använder Toa-Lätt till mina hamstrar och har gjort det i flera år. Har inget ont att säga om det! :-)

EvyKiwy
9/18/16, 2:06 PM
#9

Okej tack för svaret Söt hamster du har på bilden förästen

Miikaeela
9/18/16, 2:45 PM
#10

Hej! Även Maxi Ica har förvaringslådor liknande samla från Ikea! Kolla där eller om ni har något byggvaruhus på Gotland så kan det finnas där med! Om kanten är relativt hög behöver du inte ha något lock, annars kan man lätt borra luft hål. Mycket bättre och billigare än duna mini då man måste få plats med ett 30cm Hjul också för guldhamster vilket man troligtvis inte får plats med i en duna mini. Lycka till med din nya lilla vän. :)

EvyKiwy
9/18/16, 2:48 PM
#11

Kanske….. Men har hittat en mellan stor duna men Angående matskålar:räcker det med en skål som är 9cm i diameter?

EvyKiwy
9/18/16, 2:49 PM
#12

Förästen tack för svaret

EvyKiwy
9/18/16, 2:55 PM
#13

Kolla vad jag hittade !

Annons:
EvyKiwy
9/18/16, 2:58 PM
#14

.ehh bilden kom inte med men det är keramik skålar(?) från granngården :)

Miikaeela
9/18/16, 3:28 PM
#15

Du kan också alltid bygga en egen Bur om du är kreativ och gillar att pyssla :) eller det bästa om ni har någon second hand butik någonstans så kan du försöka hitta en Ikea detolf (tjatar väldigt mycket om detolf här på hamster iFokus men den är såååå bra!) Jag köpte min detolf för 50 kr!!! Och målade om den. Perfekt som hamster Bur!! Man kan hitta ett billigt bra annat skåp också som man kan bygga om :) bara fantasin sätter stopp och du får så mycket mer för pengarna än att lägga 500kr på en Bur som sen visar sig är för liten. Hamstrar (speciellt ungar) har så mycket energi. Och om du har en bra Bur så får du en så mycket trevligare och rogiven hamster. :) När det gäller skålar har jag lite olika. Både stora och små. Många har jag köpt på second hand (gamla ljuskoppar som jag diskat ut för 2-5 kr st.). Många hamstrar gillar att sitta i sin matskål men min hamster är inte så brydd om det :)

Miikaeela
9/18/16, 3:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Såhär ser den ut!

EvyKiwy
9/18/16, 5:31 PM
#17

Nämmen åååååhhhh så duktigt och tack så mycket och ja vi har en secondhand butik inom gångs av stånd men inget finns där eller jo men den kloten någon när jag hämtade pengar xD Men nu har jag kollat runt och det finns inget annat men ska kolla blocket nu vänta lite……

EvyKiwy
9/18/16, 5:34 PM
#18

Ammen Gu vad det laddar

Hamstern.milton
9/18/16, 5:34 PM
#19

Köp inte mini duna till en guldhamster! Köp hellre en Bur på blocket om du inte har råd med en ny ;) lycka till med hamstern!

EvyKiwy
9/18/16, 5:35 PM
#20

Tack Milton men jag bor på Gotland det finns inga till salu om inte någon la upp en annons i dag xD

Annons:
Hamstern.milton
9/18/16, 5:36 PM
#21

Okej synd :( hehe det är hamstern som heter Milton ;)

EvyKiwy
9/18/16, 5:47 PM
#22

Humm efter lite tittande kom jag att tänka på Tofta prylmarknad dåres om jag inte kan släpa med mig mamma dit

EvyKiwy
9/18/16, 5:52 PM
#23

Eller återanvändarna!

EvyKiwy
9/18/16, 6:06 PM
#24

21# Oj eheh sorry visste inte du(jag kallar dig det nu) Har du några namn förslag har fått namn förslaget Ruby men har inga fler idéer kan du komma med något ? Det kommer bli en hona

EvyKiwy
9/18/16, 6:13 PM
#25

Humm har Nu kollat och det finns inte ett piss men jag får väl köpa en mini duna och sedan bara vänta tills det kommer något nytt……. På blocket eller NÄ jag kan ju kolla Jysk hmm vänta lite till

Ellrose
9/18/16, 6:14 PM
#26

SKÅL GNAGARE, 9 CM DIAMETER ART NR: 1242641 Praktisk skål i snygg design för gnagare. Skålen är tillverkad i hög kvalité och är smidig att diska. NYHET 29 :- Menar du den här skålen från granngården så funkar den bra. Jag har den här hemma.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Ellrose
9/18/16, 6:14 PM
#27

SKÅL GNAGARE, 9 CM DIAMETER ART NR: 1242641 Praktisk skål i snygg design för gnagare. Skålen är tillverkad i hög kvalité och är smidig att diska. NYHET 29 :- Menar du den här skålen från granngården så funkar den bra. Jag har den här hemma.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Annons:
EvyKiwy
9/18/16, 6:23 PM
#28

Ja och tack Sara flykt! Personligen heter jag (irl) Sarah-Isabel men ssåhh

Miikaeela
9/18/16, 6:23 PM
#29

Ja kolla jysk! Du kan i princip bygga en hamster Bur av vad som helst. Googla hamster Cage diy så får du upp massa bra tips! :D

EvyKiwy
9/18/16, 6:25 PM
#30

Fanns inget på Jysk men tack sara. Men örttunneln där är den hamster vänlig?

EvyKiwy
9/18/16, 6:29 PM
#31

29 okej Mikaela men jag tror inte jag kommer hitta något

EvyKiwy
9/18/16, 6:42 PM
#32

Nepp men du kan gärna kolla själv ifall ja missat något det har hänt hehe

EvyKiwy
9/18/16, 6:51 PM
#33

Ingen som vet ngn bra sak på GOTLAND som kan andvändas till hamster Bur ej över 500 tack 🐹

EvyKiwy
9/18/16, 6:58 PM
#34

Hittade en Bur på zooplus är den bra ? Savic Bristol hamsterbur

Annons:
mejra
9/18/16, 7:07 PM
#35

Nej jag skulle inte rekommendera den buren du skrev nyss. Den är för liten. Gallerburar är ett helvete då dem gnager på de o klättrar( ramlar) Om jag va du så skulle jag vänta lite tills man får in mer pengar. Kanske inte är så lätt för dig att bygga ihop en Bur och det kan bli dyrt lätt om man måste köpa de mesta. Rekommenderar dig o spara ihop pengar till en duna large för att du kommer få plats med ett stort Hjul och massq leksaker. Annars är detolf sjukt bra Bur. http://www.zoo.se/ferplast-smadjursbur-duna-multy-large.html

mejra
9/18/16, 7:08 PM
#36

Ibland kan djuraffären ta in en särskild Bur för lite billigare peng, det gör dem för att de inte kommer stå i lager. Så prata gärna med din djuraffär:) lycka till!!

EvyKiwy
9/18/16, 7:29 PM
#37

Eh dom på zoo market är ehh sååå annorlunda man får inte ens röra hamstern(trots att man tvättar händerna innan man går in i rummet) och dom vesit inte ens vad jag menade med färgen Pearl! Och det står vid kassan att dom inte lägger undan något! Och jag vetinte vad! Dom är helt knäppa i huvet

EvyKiwy
9/18/16, 7:46 PM
#38

Tack MEJRA

Miikaeela
9/18/16, 8:11 PM
#39

De som arbetar i djuraffär är inga uppfödare utan "vanliga" personer som du och jag. Så att dom inte vet vad "pearl" är för färg är inte så konstigt. Djuraffärerna hittar på egna namn till färger etc. Finns ex. Ingenting som heter sibirisk hamster. Såg en tjej på blocket för några dagar sedan som sålde 2 hamstrar hon köpt i djuraffär, i djuraffären hade dom sagt att det var kinesisk hamster…. såg på bilden direkt att det var 2 guldhamstrar hon hade.. hörde såklart av mig och hon hade inte en aning. Dessutom är kinesiska hamstrar ganska svåra att få tag på i Sverige. Att man inte får röra djuren är förståeligt. Dels kan du inte tvätta bort alla bakterier från dina händer med enbart tvål och vatten sen om du inte känner djuret och vet vad den tänker göra här näst så kan skador lätt ske. Spelar ingen roll hur stor djurvana man har sen innan. Alla djur är olika och reagerar på olika sätt. :) Att dom inte kan beställa in är dock konstigt.

EvyKiwy
9/18/16, 8:38 PM
#40

Okej tack mikaeela så mycket för allt du lär mig❤️ Och ja men jag bor på Gotland vi är lite konstiga här det är därför fastlandet finns för att vi inte ska lakka ur helt😂🐹

Fannyshamster
9/18/16, 8:46 PM
#41

#40 haha, du har rätt

IF the way don't go right, go left

Annons:
EvyKiwy
9/18/16, 8:49 PM
#42

#41 Jupp jag är ju galen forever asså heh❤️💜💙💚🐹🐎🐭

EvyKiwy
9/18/16, 9:00 PM
#43

Humm tänker på namnet Ruby

Miikaeela
9/18/16, 10:06 PM
#44

Ruby är jätte fint!!

tiger tok
9/19/16, 6:34 AM
#45

Varför inte har dem stora plastlådorna från ICA maxi som Bur?

EvyKiwy
9/19/16, 6:44 AM
#46

Venne jag jade hamster som bodde i sånna lådor och dom total panik Jag drömde en dröm om en svart guldhamster(sedan vaknade jad)

Moast
9/19/16, 3:24 PM
#47

Jag har kunnat beställa ifrån zoomarket i Visby, beställde ett Hjul som kom bara någon dag efter till affären. Så då åkte jag och hämtade det. Har du kanske någon stor låda hemma? Eller bokhylla?

EvyKiwy
9/19/16, 4:00 PM
#48

Nej men mamma och jag ska kolla Facebook tillsammans efter något

Annons:
EvyKiwy
9/19/16, 4:02 PM
#49

Nu är vi klara på Zoomarket och det fanns en långhårig vit guldhamster hona inne Som vi reserverat och hon ska heta Nutella

Fannyshamster
9/19/16, 4:13 PM
#50

#49 vad roligt, hoppas det kommer upp en bildtråd med henne<3

IF the way don't go right, go left

EvyKiwy
9/19/16, 5:44 PM
#51

Hoppas jag med! Fannyshamster har du en långhårig hamster? Och vet du hur man tar bort en artikel?

Ellrose
9/19/16, 7:07 PM
#52

Hej Evykiwy. Jag såg dom här på blocket… Det finns ett akvarium på blocket på Gotland. Det är en som heter Patrik som säljer tre olika storlekar. Det största där kan man ha till guld. Det kostar ungefär 300 kr tror jag. Sen fanns det ett par skåp som du kan göra om till burar. Det fanns från 200 kr och uppåt.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Fannyshamster
9/19/16, 7:43 PM
#53

#51 nej har ingen hamster ännu men står på kö för en långhårig hane

IF the way don't go right, go left

Miikaeela
9/19/16, 8:00 PM
#54

#51 inlägg kan du inte ta bort själv. Man kan ändra en kommentar inom 1:a timmen man lagt upp den men för att låsa tråden eller eventuellt få bort den måste man kontakta admin.

EvyKiwy
9/19/16, 8:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Okej tack allé hopa jag får hem henne imorn och ska fixa en Duna fun

Annons:
tiger tok
9/19/16, 9:01 PM
#56

Har du tillstånd för bilden??

EvyKiwy
9/19/16, 9:55 PM
#57

Löl Vah tillstånd jag fick bilden av en kompis som skickade den på email…… Är det olagligt ?

Miikaeela
9/19/16, 11:55 PM
#58

#57 admin har inte alltid tid att kolla runt och radera bilder. Men det är så att du måste ha tillstånd att använda den där bilden. Inte din kompis som tagit den utan den är troligtvis från Google vilket innebär att man tekniskt sett måste fråga personen som fotat buren om man får låna bilden. Som du förstår är detta ganska svårt och då får man länka till en bild, alltså googla på bilden och kopiera länkadressen och klistra in i en kommentar men det är i princip olagligt att lägga upp en bild som någon annan tagit såhär. :) handlar om copyright och upphovsrätt

EvyKiwy
9/20/16, 6:57 AM
#59

#57 Okej ehh förlåt visset inte

tiger tok
9/20/16, 7:43 AM
#60

Det är nog lugnt, men nu vet du det ;)

EvyKiwy
9/20/16, 3:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Hon är hemma nu Hon fick heta hope ångrade mig

Moast
9/20/16, 4:18 PM
#62

Söt!

Annons:
EvyKiwy
9/20/16, 6:58 PM
#63

Taack :D hon var den sista långhåriga på zoomarket

Ellrose
9/20/16, 7:08 PM
#64

Vad söt hon är. Hope var ett fint namn.❤️ Jag funderade på det här hemma för ett tag sedan om min hamster som jag köper härnäst ska heta så. Nu har jag tre stycken här hemma och dom heter Jonurban, Holly Polly och  Serafina 🙂

( Ellrose Hamsteruppfödning)

EvyKiwy
9/20/16, 7:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Naaaw

Honeymoon
9/20/16, 7:47 PM
#66

#65 Vilken sötnos! ❤ så roligt att du köpt en hamster! Hur gammal är hon?

Medarbetare på Guldhamster iFokus.

Fannyshamster
9/20/16, 8:26 PM
#67

Vad fin hon är<3

IF the way don't go right, go left

EvyKiwy
9/20/16, 8:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

#66 tack hon är snart 4 månader så jag kom lite i sista sekunden det var bara hon kvar ena dagen såg jag henne och nästa(idag) var hon min. Nu sitter hon och leker i röret #67 tack så mycket

Upp till toppen
Annons: