Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1150 ggr
Miikaeela
9/11/16, 10:56 PM

FÄSTING PÅ HAMSTER

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej det jag gått och oroat mig för hela sommaren har hänt. Hittade en fästing på min guldhamster Millie! Den måste ha kommit in via hundarna och sen mig! Den hade hunnit suga lite blod men var ytterst liten, satt precis under hennes öga. Fick bort allting utan problem då jag använde samma typ av fästingplockare man använder på hundar och hon ryckte till lite när jag fick öglan runt fästingen huvud så den lossnade ;) Sitter just nu och kollar igenom hela henne så att hon inte har fler… undrar nu hur pass mycket jag borde oroa mig? Hon har fått en irritation i huden runt ögat. Vill inte badda med sårsprit då det är så pass nära hennes öga. Ska ringa en veterinär imorgon och eventuellt åka in och kolla hennes tänder då dom är lite långa så tänkte att jag kan fråga lite då. Men tänker lixom att eftersom den var så liten så är väl sannolikheten att den suttit på ett annat värddjur innan ganska liten? Alla tips mottages!

Annons:
tiger tok
9/12/16, 7:01 AM
#1

Badda med koksalt lösning, helt ofarligt med koksaltlösning!!

3mma.
9/12/16, 8:55 AM
#2

Eftersom du fick bort hela bör det inte vara något problem. När min kanin fick en fästing blev det också otroligt irriterat men jag baddade med koksaltlösning ett par dagar och sen lade det sig :)

/3mma.
Matte till Queens Maja

Upp till toppen
Annons: