Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 708 ggr
emiliagronvall
2016-09-11 11:50

Födelsedag

Imorgon fyller bby år och tänkte fira med 2-rätters. Ni behöver inte oroa er jag kommer ha små portioner tårtan kommer jag göra stor som en kork jag vet att man inte att hamstrar ska ha laktos å frukter i stor dos men det blir en engångsgrej. Fråga: Funkar grekisk yoghurt och vilket vitt bröd ska man använda ska man ha typ vanligt rostbröd? Middag •Pasta •Tomat •Persilja •Ost Efterrätt •Vitt bröd •Grekisk yoghurt •Jordgubbar •Persilja

Annons:
Manda02
2016-09-11 12:19
#1

Vad jag vet så är det inte bra att ge sin hamster tomater. Ge inte bladen av tomaten och om du ändå vill ge din hamster tomat så ge det i absolut inte i en stor mängd då det kan leda till wet tail. :)

Miikaeela
2016-09-11 13:40
#2

Det är hamsterns födelsedag!! Klart att hamstern ska få något gott :) det låter jätte bra! Laktos ska man som sagt vara lite försiktig med men det går nog i mindre mängd (jag brukar bara ge laktosfritt, undantag keso som jag gett vanlig och det har inte varit några problem!) . Vanligt rostbröd går bra!

Cireea
2016-09-11 14:30
#3

#1 Hamstrar får äta tomat, självklart i måttlig mängd! 🙂
På vilket sätt kan tomat leda till wet tail? Wet tail är en bakteriesjukdom och är inget som tomat orsakar.  Däremot kan en för stor mängd leda till diarré eller magont hos hamstern men det är inte samma sak som wet tail.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Manda02
2016-09-11 23:18
#4

#3 Hmm, läste på några sidor om det gick bra att ge sin hamster tomat och då var det några som hade nämt att dem kunde få wet tail. Kanske dem menade diarré. :)

Cireea
2016-09-12 01:10
#5

#4 Ja diarré kan dom få om man ger för stor mängd tomat men så är det ju även med vanlig sallad och gurka. 😉 Allt man ger ska man ge i måttlig mängd, en liten bit gör ingen skada.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: