Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1097 ggr
-Hamster-
9/9/16, 5:41 PM

carefresh

Provade att ge min hamster lite carefresh natural för några dagar sedan och hon nös ingenting alls som hon gjorde förra gången så tror att jag överreagerade lite förrut för trodde hon va allergisk mot det. Men aja, nu till min fråga. Vissa säger att carefresh i olika färger är inte säkert att använda men att det som heter "natural" är. någon som vet om carefresh i färger är 100% säker?

Annons:
Manda02
9/9/16, 8:43 PM
#1

Jag har haft carefresh till min hamster Flingan i blått och hon har inte blivit dålig av det någon gång.  Så farligt tror jag inte det är och jag har sett många stora youtubers som som använder carefresh till sina hamstrar så farligt är det nog inte. 🙂

Miikaeela
9/10/16, 12:58 AM
#2

Carefresh är inte farligt för hamstrar! :) däremot dammar det lite och det kan hamstrar reagera på. En del hamstrar tål själva dammet medan en del inte gör det. Jag rekommenderar carefresh ultra (den vita) då jag insett att den dammar minst och har testat alla färger som finns att beställa till sverige. :)

Kex!
9/10/16, 7:39 AM
#3

#1 Manda02 vart får du tag på blått carefresh då jag söker efter carfresh som är blått

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Manda02
9/10/16, 8:24 AM
#4

#3 jag köpte carefresh ifrån animail, dem har även andra färger också! :)

3mma.
9/10/16, 8:43 AM
#5

Även jag använder färgad carefresh emellanåt och jag älskar underlaget pga att det är så mjukt och lätt att gräva i. Det absorberar även fukt jättebra. Jag hade en läckande flaska i buren utan att märka det alls på underlaget utan såg bara hur flaskan droppade extremt snabbt och mycket.

Däremot upplever jag att det dammar mer än mitt spån(Chipsi Classic Heimtierstreu från Zooplus) när man fördelar det över buren. Så har man en hamster som är känslig för damm skulle jag inte säga att de är 100% säkert med de färgade sorterna. Men som Miikaeela säger så verkar den vita färgen utav Carefresh inte damma lika mycket :)

/3mma.
Matte till Queens Maja

-Hamster-
9/10/16, 10:27 AM
#6

Tack alla så mycket för svaren!

Annons:
Fannyshamster
9/10/16, 12:25 PM
#7

Kan man ha carefresh till en långhårig?

IF the way don't go right, go left

tiger tok
9/10/16, 12:36 PM
#8

#7 tror det??

-Hamster-
9/10/16, 1:10 PM
#9

#7 japp. Det kan man. Det fastnar dock i pälsen så det blir lite jobbigt att borsta ur men ja, det kan man (:

Jelly the hamster
9/10/16, 3:39 PM
#10

Min lilla Jelly fick igår den rosa carefresh som jag köpte på Animail.se för 89 kr/10 liter! Och har redan gjort massa hål!

Upp till toppen
Annons: