Annons:
Etikettguldhamster
Läst 550 ggr
Klaaraa
9/3/16, 9:57 AM

Hamsterfrågor

Hejsan!

Jag har ett par frågor angående hamstrar :)

Kan man ha Carefresh åt guldhamstrar?

Kan man ha mjukt ängshö i burarna?

Ska en hamster ha pellets eller gnagarmix?

Vilket Bottenmaterial föredrar ni? Dammar spån för mycket? Går `Toalättströ` bra?

Hoppas någon vill svara på mina frågor :)

Hade tänkt att köpa IKEA detolf :) Tror ni det skulle bli bra?

Annons:
-Hamster-
9/3/16, 10:36 AM
#1

Ja, carefresh funkar väldigt bra, men för min hamster funkar det tyvärr inte, så som jag fattar det så finns det naturligt damm i alla sorters papperbaserat bottenströ och vissa idivider kan va allergiska mot det. Men för det flesta funkar det. Mjukt ängshö går bra men vara de som är väldigt mjuka och inte hårda. Det tycker jag man får bestämma lite själv. Själv blandat jag 1 pelletsblandning och 2 fröblandningar och ger till min hamster. Genom att ge frön till sin hamster så får dom sitta och skala m.m som dom gör i det vilda så det är ju bra. Använder mig av Alspån( som i flisor) det funkar bra för mig och dammar nästan ingenting. Har hört att hampafrö är bra också. Papperspellets funkar också bra. Ja, jag tror att en Detolf blir superbra(:

-Hamster-
9/3/16, 10:37 AM
#2

Hampaströ*

emeliesjostrand
9/3/16, 4:36 PM
#3

Jag använder Toa-Lätt till mina hamstrar och har gjort det länge, har inte märkt något problem med det! Det är bra för det dammar inte (både jag och min mamma är lite känsliga för damm). Jag valde att börja använda det efter att en kompis hamster hade fått en bit bur-spån i ögat och då blev jag ängslig och bytte till Toa-Lätt. Det har fungerat väldigt bra! :-)

tiger tok
9/3/16, 6:52 PM
#4

Toalätt papper är bättre än hö som bo material, även om höt är mjukt så kan det finnas en vass bit dem kan sticka hål på kindpåsarna med! Resten låter toppen!!

Upp till toppen
Annons: