Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes och köpes 28 - Nyfiken i en strut
26 - Frågor till värdar / Om sajten

(S) Hamster bebisar

2016-09-01 19:31 #0 av: UlrikaD

Den 1 augusti föddes 12 små guldhamstrar här hemma.
Mamma: Cocopopz Nougat nf satin lh
Pappa: Exentrions Quizz b/y umb lh

Bebisarna blev;
Nf satin skp hona
Nf umb satin skp hona
Nf umb satin skp hona
Nf umb satin skp hona
Cinnamon satin skp hona
Cinnamon umb skp hona
Cinnamon umb satin skp hona

Nf hane
Nf umb satin hane
Cinnamon satin hane
Cinnamon satin hane
Cinnamon satin hane

På måndag den 5 september blir dessa småttingar 5 veckor gamla och är redo att flytta till sina nya hem. Dom kostar 350kr.

Mestadels söker dom sällskapshem, men en eller två kan släppas till avel.

Vi finns i Töreboda som ligger exakt mittemellan Stockholm och Göteborg. Transport finns ibland att ordna och jag brukar möta upp i närmsta stad eller tågstation ifall det behövs:)

Anmäl
2016-09-01 20:08 #1 av: tiger tok

Gud så söta, söker dock inte hamster för tillfället!!

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem säger!!"
Anmäl
2016-09-02 13:45 #2 av: Crestielove

Är väldigt intresserad av en cinnamon satinhane till avel, dock behöver jag söka mig om efter transport till Värmland då jag saknar körkort 😁 Men om du har nån kvar du kan släppa till avel så börjar jag söka mig omkring efter transporthjälp med en gång

Anmäl
2016-09-04 19:37 #3 av: UlrikaD

Den enda hanen jag har kvar till salu är nf-killen, tyvärr.

Anmäl
2016-09-21 21:29 #4 av: UlrikaD

Pga lite ändringar kommer en till att säljas till avel, resten till sällskap.

Dom som finns är;
Cinnamon satin hane
Nf hane
Cinnamon umb satin skp hona
Nf umb satin skp hona
Nf satin skp hona

Transporthjälp till Örebro finns på lördag 24 september.
Ev. finns även transporthjälp mot Stockholm.

Anmäl
2016-09-21 21:31 #5 av: UlrikaD

Fick inte med alla bilderna i inlägget tydligen.

Anmäl
2016-09-22 04:21 #6 av: UlrikaD

Fattar verkligen inte det här med bilder. Men är nån intresserad så kan jag skicka:

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.