Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 497 ggr
Teffe
2016-08-16 15:16

Liten hamster med låg vikt?

Jag har en liten dvärghamsterhona som blir 5 månader om några dagar. Köpte henne som vintervit, dock var det från en djuraffär så hon är säkert ändå en Hybrid. Hur som helst så är jag lite orolig för henne. Hon väger bara 28 gram och är väldigt liten jämfört med min hane. Han är nån månad äldre, också köpt som vintervit i samma djuraffär men han väger 65 gram och är allmänt mycket större. Är det normalt att en dvärghamster bara väger 28g eller ska jag ge henne något särskilt att äta så hon går upp?

Annons:
tiger tok
2016-08-16 19:34
#1

Ring och rådfråga veterinären

Miikaeela
2016-08-16 21:25
#2

Du kan alltid ge naturell barngröt och Barnmat utan lök och se om hon lägger på sig lite. För 28g låter VÄLDIGT lite. Dessutom med så små djur skulle jag inte vänta allt för länge med att kontakta veterinären. Det kan gå väldigt fort med små djur när dom väl blir dåliga och att hon väger så lite kan vara ett tecken på att hon har något annat fel. Äter hon som hon ska? Tuggar hon konstigt? Dreglar?

Teffe
2016-08-16 21:42
#3

Jo hon äter och verkar pigg. Ser inte att hon skulle dregla eller tugga konstigt heller. Hon har alltid varit väldigt liten och ser fortfarande ut som en liten unge. Hon är alltså inte bara smal utan även kort och allmänt liten. Men får väl kanske höra av mig till veterinären ändå för säkerhets skull.

tiger tok
2016-08-17 07:16
#4

Att ringa veterinären kostar inget i varje fall, så dumt att chansa!

Upp till toppen
Annons: