Annons:
Etikettguldhamster
Läst 5208 ggr
Sicke1
8/9/16, 11:55 AM

Ha lampan tänd hos hamstern?

Hej! Jag undrar om man kan ha lampan släckt när man är på jobbet och tänder den när man kommer hem? Eller om man måste ha på den halva dagen?

Annons:
Lojs
8/9/16, 2:58 PM
#1

De är nattdjur och behöver inte lampa. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Sicke1
8/10/16, 12:10 AM
#2

#1 Så man kan ha lampan släckt hela dygnet, men att man tänder lampan när man går in i rummet?

Namiko
8/10/16, 3:20 PM
#3

#2 Det går alldeles utmärkt

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Lojs
8/10/16, 4:40 PM
#4

Det enda jag tänker att jag vill att alla djuren ska ha tillgång till naturligt dagsljus om de vill, inte direkt ljus, men inte att de står i ett rum helt utan fönster och bara konstgjort ljus.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[Jennah]
8/10/16, 8:00 PM
#5

#4 ja det känns ju som att det skulle vara trevligt, men har inte märkt nån faktisk skillnad på om de gör det eller inte :)

Lojs
8/11/16, 12:22 AM
#6

Jag tänker att det borde vara bra för dem för att hålla en naturlig dygnsrymt, sant solen hjälper ju immunförsvar bland annat på människor, så jag ser ingen anledning att chansa.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Alwyn
8/14/16, 3:18 PM
#7

En dygnsrytm behöver de, vilket de får om rummet har ett fönster. Fullständigt mörker dygnet runt är inte bra för något djur men få rum blir så mörka. Lampor ska man vara försiktig med.

BlackandBlue
8/14/16, 7:02 PM
#8

När mina bodde i ett rum med fönster hade de en helt naturligdygnsrytm och var vaken på kvällarna. nu när de bor i ett rum utan fönster eller naturligt ljus alls (större förådsrum i lägenhet) så tycker jag att deras dygnsrytm är jättekonstig. vissa är inte vakna alls under dag timmarna och vissa endast natt timmarna. :O så rekommenderar verkligen att ha de i ett rum så de får från de naturliga ljuset :)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

[Jennah]
8/14/16, 8:12 PM
#9

#8 Ohio har riktigt klassiska hamster-dygn känner jag. Stiger upp nån gång på dan för att äta/dricka, lägger sig igen och stiger sen upp när det blir mörkt. Då är det naturligt fönsterljus, har aldrig provat nåt annat. Men borde man inte kunna få in en rytm med onaturligt ljus ifall man tänder och släcker på bestämda tider? Nu har vi stora fönster i alla rum, så är mest nyfiken.. :)

Alwyn
8/14/16, 8:46 PM
#10

#9 man får då sätta timer på lampan, det går bra. Men belysning ska man vara försiktig med. Den skall inte vara stark och gärna inte Halogen. Det finns forskning som visat att det kan orsaka Cancer på möss nämligen. Svag led skulle jag välja i så fall, ställd på 10 h per dygn m timer.

Upp till toppen
Annons: