Annons:
Etiketthamster
Läst 727 ggr
itiswhatitis
2016-07-31 17:07

Foder & strö tråden

Vad använder ni för Foder till era hamstrar samt vad använder ni för strö (bottenmaterial) i buren? Inköpsställen? Skriv gärna om det är guldhamster, dvärghamster eller både och. Finns bilder så posta gärna :)

Insta: isabellaroenne

Annons:
CaptainBunchie
2016-08-01 12:39
#1

Jag använder Hampaströ och/eller Carefresh (olika färger/typer). Ibland använder jag bara en sort i taget, ibland blandar jag eller har typ Carefresh ovanpå hampan. :)

Har (långhårig) guldhamster. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

itiswhatitis
2016-08-01 13:01
#2

#1 Vilket bra pris på Hampaströ :) försökte hitta Carefresh på Granngården också, smidigare att köpa från samma ställe men det verkar ej finnas? Animail har så dyr frakt med 90 kr..

Insta: isabellaroenne

CaptainBunchie
2016-08-01 13:06
#3

#2 Om man bunkrar upp massor av Carefresh (eller om man köper fler/andra produkter) så totalsumman blir 500kr eller mer får man fri frakt på animail. :)
Själv köpte jag två stora förpackningar och något litet annat tillbehör och fick fri frakt. :) Här i stan kostar Carefresh Confetti 50L ungefär 369kr (om de nu ens har det inne på djuraffären), medans det kostar 269kr på Animail, alltså 100kr mindre.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

itiswhatitis
2016-08-01 13:25
#4

#3 Inte med hemleverans dock :) men det blev hälften så billigt iallafall, 40 kr för leverans till dörren utan kvittens är ju bra.

Insta: isabellaroenne

[Howres]
2016-08-01 13:53
#5

Jag använder toalätt till min långhåriga hane och Hampaströ till dem andra. Till min kines som äälskar att gräva brukar jag även blanda i lite Carefrech :) Maten till guldhamstrarna blandar jag själv med hjälp utav receptet som finns på SHF's hemsida, kinesen får Bunny dvärghamsterdröm och den vintervita hamstern får egenblandat :D

corneliaoja
2016-08-01 23:21
#6

Jag använder Hampaströ som burströ och utfodrar med Hamster-Nature från Versele-Laga. Ströet funkar superbra. Vet någon hur man får hamstern att äta allt Foder? Han plockar bara ut sina favoriter ur fodret.. 😒

Annons:
corneliaoja
2016-08-01 23:22
#7

Och jag beställde hampan från zooplus (kanon bra hemsida!) och fodret köptes på djurmagasinet. jag har en guldhamster 😊

Upp till toppen
Annons: