Annons:
Etiketthamster
Läst 599 ggr
Ellrose
7/16/16, 6:23 PM

Några små frågor???

Hej. jag har ett antal frågor som jag tror jag kan få svarat här.

1: Hur ofta ska man ge Färskmat /barnmat och vilket är bäst att börja med jag har aldrig gett min det?
2: Ungefär hur mycket ska en Dvärghamster väga? Jag har en Rysk vintervit hane som väger 50g . Är det mycket eller lite?
3: Jag har en sten vid vattenflaskan som han står på är det bra eller dåligt? Jag tänker att klorna kanske blir bra om han får klösa lite på den?

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Annons:
annakarin_li
7/16/16, 8:25 PM
#1

Jag gav en liten kapsyl med barnmat/ vecka. Mina älskade kyckling med couscous och nötkött med rotgrönsaker 😀. Stenen är nog bra, men ha koll så att inte klättrar där och kan trilla ner på stenen

Ellrose
7/16/16, 8:41 PM
#2

 Stenen som är i buren är alldeles platt och ligger ner, så den kan inte ramla. den är typ 1cm tjock

Den maten går det och köpa den på affären eller?

( Ellrose Hamsteruppfödning)

Accalia
7/18/16, 2:07 AM
#3

Svar fråga 1: Färskmat kan du ge ofta, varje dag, men några dagar i veckan minst är att rekommendera Vet inte svar fråga 2 Svar fråga 3: Det är jätte bra att ha en sten under där, det slipar klorna och håller dem i trim :)

Accalia
7/18/16, 2:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här är en bild på ett svar när någon frågade om Barnmat och vilka sorter som går att ge:

annakarin_li
7/18/16, 9:45 AM
#5

Barnmat kan du köpa i alla mataffärer. Kolla på förpackningen att detta förbannad under6 mån och att det inte innehåller salt. Tror att det har kryddad mat för barn under 6 mån. Även välling kan vissa hamstrar tycka om.

Upp till toppen
Annons: