Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes och köpes 28 - Nyfiken i en strut
00. GULDHAMSTER ALLMÄNT

stressad?

2016-07-06 22:23 #0 av: Loonylina

Hej, fick precis hem en långhårig guldhamster. Han äter ur min hand men när jag tar upp honom så är han väldigt sprattlig. Och när jag släpper ner honom i buren så tvättar han sig och gräver ofta mycket i sin sand. annars är han mycket i sitt hus. Jag har fått för mig att han är stressad eller är det normalt? Det var länge sedan jag hade en hamster sist, tacksam för svar :)

Anmäl
2016-07-06 22:57 #1 av: Cireea

Hur precis är "precis"? Lipar Idag? 
I så fall bör du låta din lille vän få lite lugn och ro i buren några dagar. En flytt kan påverka olika hamstrar på olika sätt, en del blir stressade medan andra inte berörs det minsta. 

Att en hamster gräver är ingenting konstigt och inte heller att den tvättar sig då hamstrar är renliga av sig. Glad

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2016-07-06 23:08 #2 av: Loonylina

Jag fick hem honom för 3 dagar sedan, kan det fortfarande vara en bra ide att låta honom vara i några dagar och bara byta vatten och mata? Jag vill verkligen att han ska ha det så bra som möjligt :)

Anmäl
2016-07-06 23:10 #3 av: Cireea

Det beror helt på individen, tycker du att han verkar stressad när du plockar med honom så bör du låta honom vara lite till. Glad

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2016-07-06 23:12 #4 av: Loonylina

Okej tack så jätte mycket för svar! :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.