Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1121 ggr
Mosen04
7/1/16, 6:17 PM

Tumör I örat?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Idag märkte jag hur min 1,5 åriga dvärghamster hade en väldigt liten knöl i sitt öra. Kunde dock inte ta någon bild på den eftersom min hamster vägrade att sluta röra sig. Så därför försökte jag rita ett öra (väldigt konstnärlig jag är, vet, haha) och dessutom ritade jag på ett ungefär var den satt och hur stor den såg ut i örat. Känner mig bara extra orolig eftersom min förra dvärghamster dog utav en tumör i örat, och resten av mina två dvärghamstrar utav tumörer på andra ställen. Jag överdriver nog .. Men eftersom det har hänt förut, så vill jag bara vara extra säker, för i sådanafall upptäckte jag det tidigt, och kanske kan rädda henne. Tacksam för snabba svar!

Annons:
Cireea
7/1/16, 6:20 PM
#1

Det är omöjligt för oss  här på forumet att sätta en diagnos. Är du orolig bör du kontakta en veterinär som kan kika på örat och hjälpa dig. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Mosen04
7/1/16, 6:26 PM
#2

#1 Förstår självsklart att ni inte kan ställa någon diagnos på henne. Ville dock endast veta vad ni tyckte, så att jag inte oroar mig och går till en veterinär i onödan, eftersom min mamma inte är gjord utav pengar. Tack iallafall :)

[Klave]
7/1/16, 6:27 PM
#3

Det kan vara någon form av cysta eller fettknöl också men man tänker ofta på det värsta först. Kontakta veterinären ifall du känner dig osäker.

Mosen04
7/1/16, 6:29 PM
#4

#3 Ja, det kan det mycket väl vara. Tänkte bara på det värsta tänkbara eftersom det har hänt förr, och ville inte återuppliva samma sak igen. Har en djuraffär i närheten som är väldigt kunniga, kanske ska fråga om dem kan ta en titt på henne.

91Marran
7/1/16, 6:33 PM
#5

Bättre att gå till veterinären och undersöka. De hjälper gärna till med att få till det bra ekonomiskt med hamstrar. :-) Har inte du sparat lite till veterinärbesök då? Vet att det inte alltid är så lätt.

Mvh
Mig

Mosen04
7/1/16, 6:39 PM
#6

Hon har även tappat lite päls bakom båda sin öron, och vid sin mage. Det är inte helt naket, man börjar bara att se huden som ligger under pälsen, om man nu säger så. Detta är ju ett utav de tydliga tecken mina hamster alltid har fått när de har haft tumörer.. Frågar runt här, eftersom jag vill veta vad ni tyckte om detta.

Annons:
Upp till toppen
Annons: