Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes och köpes 28 - Nyfiken i en strut
27 - Säljes och köpes

(S) 20/6-16 Guldhamstrar

2016-06-20 18:56 #0 av: Mosten

Jag kan tyvärr inte fortsätta med min guldhamster avel. Så jag säljer mina hamstrar de är reggade och har stamtavla. Bor i 130 l samladådor, om man  önskar köpa detta också med inredning går det bra. Övergångsfoder och skötselråd medföljer.

Mapilamis Crimmsy  får användas till avel
f. 28/8-15. färg: caramel långhår. Lugn och go kille som alltid kommer fram och vill komma upp i famnen när jag är vid buren.

Eyos Onyxia ej till avel
f. 13/10-15. färg: normalfärgad umb ds långhår.  En aktiv tjej som gärna vill busa i lekhagen eller vara med i soffan/sängen, gärna springa fritt om de finns ett hamstersäkert rum och gräva efter sin mat i buren är också en höjdare.

Eyos Mufasa ej till avel
f. 21/12-15. färg: vit sö bö Rex långhår. En lugn kille som alltid är den som vill ha första tjing på mig när jag kommer in till hamster rummet.

Småtassarnas Viktualia får användas till avel
f. 30/3-16. färg creme ds långhår. Min lilla tjej som föddes hos mig, hon är lik sin mamma aktiv och vill gärna röra på sig. Är lite sprallig i handen men hon är ju fortfarande liten. Älskar att hamstra allt ätbart hon kan hitta i lekhagen som hon sedan lägger ut i sin bur när hon rastats färdigt.

Mina hamstrar är vana att komma ut i lekhagen varje dag och gärna en stund ute i pallkragarna under tillsyn om vädret tillåter det.

Jag är noga till vem dom kommer till så vid intresse kan du berätta vad du har att erbjuda en hamster från migGlad

Gå gärna in på min hemsida och titta lite

http://smatassarnas.weebly.com

Anmäl
2016-06-20 19:24 #1 av: Miikaeela

Nej vad tråkigt :( hoppas de kommer till fina och bra hem!

Anmäl
2016-06-20 20:39 #2 av: Mosten

Glömde skriva att transport mot/till Göteborg finns på söndag 26 eller måndag 27.
Eventuellt går nog fler transporter att ordna mot/till Göteborg  framöver och även transport till Örebro finns.

#1 Ja de är tråkigt men jag kanske kan börja igen en dag i framtiden.
Du vet ingen som letar en liten? Kanske någon du känner som blivit inspirerad av dig  eftersom du och Millie har de så bra tillsammansHjärta

Anmäl
2016-06-21 01:46 #3 av: Miikaeela

#2 ja men precis! :D asså jag hade ju gärna tagit emot en till ;) kruxet är att vi inte har plats för tillfället då vi renoverar osv.
Förövrigt känner jag nog ingen som skulle kunna ta emot en, tyvärr. :(
Tips är att du lägger ut på köp sälj och skänkes sidor på Facebook (de sidorna är väldigt inne just nu och du kan nå ut till många!).

Anmäl
2016-06-21 21:00 #4 av: Mosten

Mapilamis Crimmsy och "Småtassarnas" Viktualia kommer komma till ett nytt hem tillsammansGlad (givetvis i var sin bur) Tack Liz för att du tar hand om mina pälsklingarHjärta

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.