Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1445 ggr
Miikaeela
2016-05-27 21:58

För kallt i mitt rum?

Eftersom att vi bor i en ganska stor villa så blir det lätt lite dragigt eller kallt i alla rum. I mitt rum där jag har min guldhamster så drar det inte särskilt mycket men det är kallt! Speciellt nu när vädret slagit om ganska plötsligt. Min kära pappa vägrar sätta på elementen då han anser att det är sommar nu ;) Min fråga är då att finns det någon sannolikhet att min millie blir sjuk? Hon är lika pigg som vanligt och så, mer lilla jag som går runt och oroar mig.

Annons:
[AnimeV4]
2016-05-27 23:32
#1

#0 Har du galler så att det kan dra in? Något bra isolerat hus? Vad för underlag? Vilken temperatur pratar vi om? Jag gissar att hamstrar är dragkänsliga, så med drag beror det på hur mycket. Vi har litelite drag då marsvinens Bur står med en kortsida mot ena fönstret, men där är det inga problem.

Miikaeela
2016-05-27 23:52
#2

Hon bor i en 130 L samla låda som står på golvet, för tillfället har hon halva buren toalätt-strö och halva carefresh. Denna vecka har hon ett trähus och ett keramikhus. Har inte upplevt att det drar särskilt i mitt rum (lite vid fönstret men henes Bur står i andra änden av rummet) men det är ju kallt! Det skulle inte göra någon skillnad heller om jag flyttade henne till något annat rum då det är minst lika kallt eller dragigt :/ har ingen termometer inomhus precis men skulle tippa på kanske 16-17 grader… så undrar mer om det är skadligt för henne på något sätt? Borde kanske täcka buren med en filt eller så?

[AnimeV4]
2016-05-28 00:57
#3

#2 Hm, oj. Är golvet kallt så kan det vara bra att få upp lådan därifrån om möjligt. Jag ska kika lite på äldre trådar och se vad folk säger om temperaturen :)

Miikaeela
2016-05-28 19:51
#5

Tack för länkarna! :D Ja idag har det definitivt varit varmare än de senaste 3 dagarna… Har flyttat min ryamatta till den delen av rummet så att lådan inte är helt i kontakt med golvet, den har ju dock Hjul så det är ju utrymme under utan mattan också men lite isolering skadar ju inte ;)

[AnimeV4]
2016-05-28 22:31
#6

Hoppas att värmen håller sig! Bra att du fixat lite👍

Annons:
Miikaeela
2016-05-29 01:11
#7

Ja precis! Eller så får jag smyga ner alla fläktar till nedervåningen så det blir riktigt kallt där, så kanske farsgubben sätter på elementen ;) han måste ju förstå att det inte är sommar förrän det är så varmt att man måste sova med fönstret öppet för att inte svettas ihjäl!!

[AnimeV4]
2016-05-29 01:16
#8

#7 Haha, ja gör det! Det är faktiskt lite knepigt att han inte verkar förstå att hamstern inte kan ha det för kallt, ja🤔

Miikaeela
2016-05-29 01:41
#9

Min pappa är den typen som älskar sommaren så han vill "förlänga" den så långt som möjligt. Så tror han inbillar sig att det är sommar nu så då kan man stänga av alla element, fixa trädgårdslandet, sola m.m. medan jag tar på mig vinterjackan för att gå med hunden. så himla typiskt, men jaja! ;)

[AnimeV4]
2016-05-29 19:48
#10

Jaha, haha. Då förstår jag😛

Upp till toppen
Annons: