Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes och köpes 28 - Nyfiken i en strut
27 - Säljes och köpes

(K) Söker guldhamster till hösten eller sommaren

2016-05-26 21:32 #0 av: Fusion200

Har haft Guldhamster förut, han hade inte papova som jag trodde, utan det var hårsäckskvalster, och han är avlivad sen ungefär en månad tillbaka, inredningen kommer att saneras. Undrar om någon kommer att ha en kull till hösten eller sen sommaren? Söker en hane till sällskap, helst långhårig och normalfärgad då min gamla hamster var det, Bor I Tumba, kan inte skaffa en hamster just nu, tidigast är ungefär i juli, någostanns där och efteråt går bra :)

Anmäl
2016-05-26 22:01 #1 av: Miikaeela

Kolla småtassarnas hamsteruppfödning! Min Millie är därifrån, väldigt seriös och trevlig och vill det bästa för sina hamstrar. :D <3

Anmäl
2016-05-26 22:03 #2 av: Cireea

Jag har en aktuell kull där det kommer normalfärgad långhår! Glad Det är kull 17 på hemsidan, den ligger under aktuella kullar men honan är inte parad än utan det är inplanerat om någon vecka. 

Hemsida: http://eyosuppfodning.weebly.com

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2016-05-26 22:36 #3 av: Fusion200

Hur gör ni med transport? Tänker att det är extremt riskfyllt att åka djurvagn med guldhamster på tanke med papova och andra smittor, så hur gör man? Har inte bil själv, men kan betala bensinpeng/transportpeng om det skulle vara så att det skulle funka.

Anmäl
2016-05-26 23:56 #4 av: Miikaeela

#3 jag tog tåget från Uppsala till Borlänge tur och retur där uppfödaren mötte upp mig. Inga problem alls! (Dock fanns bara enstaka hundar i djurvagnen där jag satt) hon sov hela vägen och höll sig lugn. Dock kan man ju inte garantera i någon offentlig miljö att papova inte existerar då viruset kan leva utan värddjur under en väldigt lång tid.

Anmäl
2016-05-27 00:02 #5 av: Miikaeela

Sen finns många olika djurttransport sidor där man också kan kolla om man själv inte har möjlighet att åka längre sträckor. :)

Anmäl
2016-05-27 02:58 #6 av: lillelull

Jag åkte tåg med min lille från Stockholm till Lund, två människor satt i djurvagnen och den ena hade inte ens djur med sig och sen den andra hade en hund. Man kan aldrig garantera något men jag kände mig inte alls i någon risk direkt med papova. Hade faktiskt hade inte ens en tanke på det när jag åkte. 

Every lifetime has a little bit of rain 
this is just my rainy  season

Anmäl
2016-05-27 10:36 #7 av: Cireea

Jag har en del bekanta som åker Umeå - Stockholm som jag brukar skicka mina hamstrar med. Dessa brukar bara köra hamstrar åt mig och ingen annan! Glad Dom åker dessutom bil så det är ju så säkert som det kan bli. 
Har även personer som kör till ställen såsom Örebro, Västerås, Göteborg osv. så det brukar gå att lösa. 

Du kan lugnt åka tåg eller buss med din hamster om det skulle vara så! Glad Det är större chans att dom som nu åker tåg/buss med hamster är  uppfödare eller folk som köpt från uppfödare. Dom som inte köper från seriösa uppfödare brukar ju välja något som är nära och bekvämt, alltså ofta den lokala djuraffären eller en lokal skum "uppfödare"! Skämtar 

Jag menar, varje gång du går in i en mataffär eller är i närheten av folk annars så finns det ju risk för papova. Det är omöjligt att skärma av sig helt och hållet, då skulle man ju få isolera sig själv. Glad 

Men vill du inte ta risken så kan man alltid ta hjälp av privatpersoner som kör.Tummen upp

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.