Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 770 ggr
Yas.screech
2016-05-25 07:45

Hamsterhjul

Vad tycker ni om detta Hjul? Funderar på att köpa det till min långhåriga hamster. http://t.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/hamsterhjul/279213

Annons:
Cireea
2016-05-25 08:52
#1

Jag har inget sånt själv men en hona som är på besök hos mig har ett sånt Hjul. Har själv bestämt mig för att köpa några, dom är väldigt bra! 🙂

Dock kan man väl tänka på detta (kopierat från en recension på hjulet på Zooplus): "Hamstern fastnade i mittstången på hjulet med pälsen. Hade surrats fast flera varv och kom ej loss. Fick klippa av päls för att få loss honom. Hade jag inte hört honom hade han troligen ej klarat sig. Stod inget om att det ej passar hamstrar m mycket päls."

Dock kan man fundera på om hon hade ett tillräckligt stort Hjul till sin hamster.  Hon köpte nog ett 20cm Hjul till en stor guldhamsterhane med mycket yvig päls? Då förstår jag om hamstern fastnade.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Miikaeela
2016-05-25 10:44
#2

Har 28cm hjulet till min långhåriga hamster. Och jag är faktiskt lite besviken. Har haft det i max 3 veckor och för ca. 1 vecka sedan började hjulet vingla fram och tillbaka och blev jätte ostadigt. Jag personligen hade inte gjort något särskilt, inte ens flyttat på det och millie är inte en hamster som terroriserar saker i buren. Har försökt få tag på dem på zooplus i över 1 vecka nu men får inget svar. Sen är hjulet väldigt högt och stort så tänk på att du har ett tillräckligt hög Bur för annars finns risken att det inte passar i buren. Och kom ihåg att om du ska beställa från zooplus så måste du beställa för en viss summa (du kan alltså inte bara beställa hem hjulet). Men utöver allting negativt med hjulet så var det helt tyst 1:a veckan! ;) och trots detta kommer jag beställa hem en ny, om samma problem uppstår med den då kommer jag kolla efter ett annat Hjul.

Miikaeela
2016-05-25 10:47
#3

#1 Sen finns det inte riktigt någon risk att en långhårig hamster fastnar med pälsen i 28 cm hjulet då pinnen sitter väldigt högt upp. Personen i fråga måste då ha en väldigt tjock hamster eller helt enkelt 20cm hjulet (har ett som är 20 cm också som jag fick med en annan Bur. Använder det inte, men i det hjulet så kan en långhårig hamster fasta med pälsen väldigt lätt!!)

Cireea
2016-05-25 11:09
#4

#3 .. det var ju exakt det jag skrev? 🙂 Att hon måste ha köpt ett 20 cm Hjul.

Jag vet hur hjulet ser ut och vet att pinnen sitter högt upp på hjulet som är 28 cm. Honan jag lånat hem har ett 28 cm Hjul. 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Yas.screech
2016-05-25 11:11
#5

Hur högt är hjulet inklusive ställningen?

Cireea
2016-05-25 11:51
#6

Om ingen annan hinner mäta före så kan jag göra det lite senare! :)


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
91Marran
2016-05-25 11:57
#7

Köp det på 33cm. Det på 28cm kan vara för litet. Mitt ena låter en hel del och är ostadigt, men stödjer man upp det, rengör ofta och smörjer så är det tyst. Det andra är hyfsat tyst. Beror på hur det står i och för sig. Kan rekommendera dem i alla fall. :-)

Mvh
Mig

Miikaeela
2016-05-25 13:41
#8

#3 du skrev "nog" så tänkte om du inte var helt säker så klargjorde bara att det troligtvis var ett 20cm det handlade om. så jag visste ju inte att du redan visste det. ;) #7 33 cm? Finns det? För min guldis som är ganska stor räcker ett 28 cm, hon springer rakt i det och det är väl det viktigaste ^^ men var kan man hitta 33cm? :D

Cireea
2016-05-25 13:43
#9

#8 Jo men anledningen till att jag skrev att "hon nog köpt ett 20 cm hjul" är ju för att ingen av oss kan säga att hon verkligen köpte 20cm! 😃Det är ju bara spekulationer från både din och min sida. 

Hade varit bra om hon skrivit vilken storlek på hjulet hon valt.. 😐


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

91Marran
2016-05-25 13:54
#10

Djurmaxi har :-)

Mvh
Mig

Cireea
2016-05-25 13:56
#11

Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Miikaeela
2016-05-25 15:11
#12

#9 Jaja jag förstod vad du menade! 😉

#10 #11 Tack! 🙂

Upp till toppen
Annons: