Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 603 ggr
Cordata
5/20/16, 11:00 PM

Säkerhet i bur

Hej! Jag hämtade hem en liten hamsterpojke för några dagar sedan och det har fungerat fint, förutom ett litet problem. Jag har en dunabur med en takhöjd på 31cm. Eftersom bohuset måste vara minst 10cm hög (min är 12) gör det att han jättelätt ställer sig på hustaket och når upp till gallertaker. Sen kan han utan problem klättra på det och falla, eller gnaga på gallret. Buren är full av lämpligt gnagmaterial och jag håller honom sysselsatt. Vad kan jag göra mer? Vill varken att han ska gnaga eller ramla.

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Annons:
[eliinmeyer]
5/20/16, 11:45 PM
#1

Jag tänker att han kan fatta tillslut att han inte kommer någonvart med att gnaga så att han skutar, men gör han inte det så kan du kanske gräva ner huset lite i ströet , så att han inte når upp lika lätt, eller ställa det så långt in till väggen som möjligt. Min hamster har kollat på sitt galler i taket, hängt upp och ner till och med, men han har tröttnat tillslut :)

Miikaeela
5/21/16, 12:02 AM
#2

Skulle kanske gå om du tog ex. Presentpapper på en del av gallret så att hamstern inte har möjlighet att få något grepp och då inte kunna klättra i gallret? Och om hamstern inte kan få grepp om gallret och klättra så kan han inte bita på gallret heller :)

91Marran
5/21/16, 1:08 AM
#3

Sätt en bit kartong för. Fungerade för mig när jag hade det problemet.

Mvh
Mig

Cordata
5/21/16, 8:21 AM
#4

Tack för era tips och snabba svar! Huset kan inte ställas så han inte når upp, har försökt. Men jag ska testa med en kartongbit :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

[eliinmeyer]
5/21/16, 9:42 AM
#5

#2 #3 jag tänker skriva det också att man kan sätta något för, men blir inte luftcirkulationen sämre?

Cordata
5/21/16, 1:27 PM
#6

#5 I stort sätt hela taket är ju galler, så om jag bara sätter över en liten bit gör det nog inget 😊

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Annons:
Upp till toppen
Annons: