Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes och köpes 28 - Nyfiken i en strut
18. HAMSTER ALLMÄNT

Ta ut hamstern på grästet?

2016-05-16 15:22 #0 av: sara flykt

Hej. Jag undrar om det går att ta ut sin hamster i gräset om man har en hage till hen? Samt om det är något man ska se upp med i gräsmattan mm. Jag vill ta ut min hamster i det gröna och tar med buren då och allt så får den gå ut om den vill.

Anmäl
2016-05-16 15:30 #1 av: [eliinmeyer]

Japp det funkar fint fint, bara se till att det är tillräckligt varmt, inte blåser osv ute, eller att det finns några andra djur som kan få tag på hamstern, andra husdjur, rovfåglar osv) här är en artikel om det:
http://hamster.ifokus.se/discussions/572d0bc58e0e74725c00420f-ta-ut-din-hamster?discussions-3
:)

Anmäl
2016-05-16 15:55 #2 av: sara flykt

OK tack för svar. Jag tänkte om man kunde ha hamster i en pallkrage som man har satt nät i så den inte gräver för mycket i gräset? Samt om det är någon växt man ska se upp med?

Anmäl
2016-05-16 19:55 #3 av: [eliinmeyer]

#2 om du är osäker kanske du ska sätta den där du bara har gräs, eller klöver, eller maskrosblad osv, så slipper du riskera något. Vet tyvärr inte om det är något speciellt man ska se upp för, vet inte med det om pallen heller :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.