Annons:
Etikettbildtråd
Läst 3305 ggr
Miikaeela
5/11/16, 2:55 PM

Småtassarnas Krusmynta "Millie" -bildtråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I Måndags 9/5-2016 hämtade jag hem min lilla långhåriga tjej från Borlänge. Scrollade förbi Småtassarnas hamsteruppfödning av en slump och fastnade direkt för den lilla choklad bruna ungen. Jag började planera för en liten Theodore men någon vecka senare visade det sig att Theodore var en Theodora ;) Hela resan från Borlänge till Uppsala så sov hon raklång i transportburen, hon vaknade en gång och åt lite och tittade nyfiket på mig. När vi kom hem så tog det ca. 30 min och sen var hon hemmastadd. Hon putsade sig, badade som en galning i sanden och röjde runt i buren. Inget av husen jag ställt in i buren dög för prinsessan utan hon skulle definitivt bygga sig ett bo i hamsterhjulet, vilket matte inte riktigt håller med om att det var så smart. Småtassarnas Krusmynta (heter nu Millie) Choklad färgad, långhår Född 2016-03-30

Annons:
Miikaeela
5/11/16, 3:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

I går, 1 dag efter att jag hämtat hem Millie så insåg jag att buren jag hade till henne (en ferplast gabry) inte var så bra trots allt! Den lämpar sig mer för gerbiler och dvärghamstrar inte för guldhamstrar. Så vad gör man inte för sin pälskling? Jo, matte hon åkte in till Uppsala för att gå in på Ikea och köpa en 130L samla låda+ papperspellets från Arken zoo. Och sen släpade lilla matte hem detta på bussen och gick hem 1 km i gassande sol. Men skillnaden var total! Millie stortrivs!

Miikaeela
5/11/16, 3:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Igår kväll började vi lära känna varandra lite. Hon är så himla snäll och go! Vi lekte med ekologisk blomjord, äggkartonger och rör i lekhagen i över 1 timme! Mitt i allt så somnar hon utan förvarning, så lekstunden slutade med lite kliande bakom öronen och på ryggen. Kollade dessutom hennes vikt och hon ligger på 62 g just nu, så ikväll och alla andra kvällar ett tag framöver så blir det lite barngröt utöver de dagliga grönsakerna. Och lite hemma gjord Barnmat som också lär slinka ner. Förra natten så fick lill skruttan för sig lite tokigheter som inte var så smart… hon sprang och letade reda på fröblandningen som jag gömt runt om i buren och så tömmer hon maten i hamsterhjulet. Det var som att vakna till en spansk orkester med maracas klockan 03.00. x) Millies uppfödare är också himla go och trevlig, så skönt att ha någon att rådfråga om man undrar något! :)

Mosten
5/11/16, 9:53 PM
#4

Åh jag har ett leende på läpparna när jag läser om allt fint, roligt och mysigt du skrivit om dig och "Millie" Tack för allt fint du gör för min föredetta Krusmynta <3 och för dom fina orden om mig :) och fortsätt gärna med tråden en låååång tid framöver ;)

Miikaeela
5/11/16, 10:49 PM
#5

#4 klart att jag ska fortsätta med tråden!! :D Hon har redan börjat vänja sig vid min röst och att ha mig i närheten. Hon kommer alltid fram och ska antingen klättra på min arm eller nosa vem det är som faktiskt kommit in i rummet. Kan ju säga att hela familjen har fattat tycke för henne! De fina orden är du värd, du är toppen duktig på det du gör!

Miikaeela
5/11/16, 10:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Millie höll mig sällskap idag när jag försökte plugga lite kemi som jag inte fattar någonting av. Inte lätt att koncentrera sig när man har en nyfiken, söt pälsboll som klättrar på en ;) Vi bytte också ut jorden mot Sand idag för lite variation och att gräva i sanden verkar ännu roligare än att gräva i blomjorden. Barngröt, persilja, majs,tomat,sallad och vitkål var också väldigt uppskattat!

Annons:
Miikaeela
5/11/16, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Millie

Jelly the hamster
5/12/16, 6:49 AM
#8

NAAW SÅÅÅ SÖÖÖÖT!!

Miikaeela
5/13/16, 12:50 AM
#9

#3 #8 Hon är underbar!!

Miikaeela
5/13/16, 12:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Idag körde vi på lite exotiskt tema i buren. Nytt och fräscht! "Havet" är djupt, gosigt och gömmer en massa hemliga skatter ;) Så ni som undrar varför matskålen är tom på bilden så är det för att hennes fröblandning är utspridd i hela buren så hon kan leta under natten, sen höll jag precis på med hennes kvälls gröt och grönsaker åt hon redan tidigare under kvällen.

Miikaeela
5/13/16, 12:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jaa, djupt och gosigt skrev jag… tror det stämmer ;) Nu har hon grävt ner sig också, så ingen Millie syns på långa vägar.

Mosten
5/13/16, 8:09 AM
#12

Så mysigt att ligga i havet och sova❤️Och fin "sten" du har i hörnet vid havet😃Du vet vad jag menar😉

Miikaeela
5/13/16, 11:40 AM
#13

#12 Hahaha ja den där stenen var det ja… ;)

Annons:
Miikaeela
5/14/16, 12:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Queen M

Mosten
5/14/16, 10:51 AM
#15

Hon har det alt bra lilla Prinsessan❤️Hur är hon i sin personlighet nu när hon bott in sig hos dig?

Miikaeela
5/14/16, 11:57 AM
#16

#15 Hon är väldigt lugn, oerhört snäll och väldigt nyfiken. Hon har ingenting emot att man t.ex. Sitter och klappar henne när hon äter eller sover. Hon är så lugn i sig själv och omgivningen att hon i princip somnar och tvättar sig överallt ;) Mina syskon och deras respektive är hemma under helgen och hälsar på så när hon hör deras röster blir hon väldigt nyfiken och undrar vem det är som pratar. Hon har vant sig vid mig, så hon kommer alltid fram och hälsar <3 Har börjat med att lyfta upp henne försiktigt en kort stund och sen släppa tillbaka henne i buren igen, för det kan hon dock bli lite stressad av ibland. När hon ska till lekhagen så lyfter jag alltid henne med en kopp eller så för vill inte riskera att tappa henne när jag måste flytta henne över halva rummet. Men i övrigt är hon inte alls rädd av sig utan bara nyfiken. Inte heller visat någon typ av aggressivitet över sitt revir i buren.

Miikaeela
5/14/16, 8:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Millie-bus utforskar!

Miikaeela
5/14/16, 8:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

En busig fialotta som passade på att hoppa ner i matburken när jag vände ryggen till i 2 sekunder <3

Mosten
5/15/16, 9:27 AM
#19

Kul att höra att hon har så fin personlighet😍

Miikaeela
5/17/16, 7:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Idag stod detta på menyn, sen kvällsgröt på det!

Annons:
Miikaeela
5/17/16, 7:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Millie uppskattade det 😍

Miikaeela
5/18/16, 9:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Tröttis som somnade när matte städade buren

Miikaeela
5/18/16, 10:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Natur-tema i buren som än så länge uppskattas väldigt mycket!

Miikaeela
5/18/16, 10:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Natur-tema

Miikaeela
5/18/16, 10:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Millie säger hej till alla på hamster iFokus! Kan också tillägga att hennes personlighet blir underbarare för varje dag som går! Hon har blivit en riktig kelgris som älskar att gosa och hon har vant sig vid att man lyfter upp henne (vilket hon inte riktigt var van vid i början). 😍

Mosten
5/19/16, 8:48 AM
#26

Så fint hon har det <3

Miikaeela
5/19/16, 2:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Pannkakor för första gången (oroa er inte strösslet tog jag bort innan hon hann börja äta!) ❤️

Annons:
Miikaeela
5/19/16, 2:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Min lilla fotomodell, man får passa på att ta bilder när hon ändå är vaken en stund på dagen 🌺

UlrikaD
5/19/16, 4:57 PM
#29

Jättefin hamster!! Du har väldigt fina saker i buren. Grodan var ju himla kul:)

Miikaeela
5/19/16, 5:18 PM
#30

#29 Taack! ❤️❤️ Är väldigt kreativ så gillar att komma på olika teman etc. och gärna pyssla ihop saker själv 😉. Jag hittade den faktiskt på second hand, samma med sandbadet!!

91Marran
5/19/16, 5:54 PM
#31

Mina hamstrar vill anställa dig som burinredare. :-) Jag rekommenderar inte en hamsterboll på ställning i buren. Det räcker med en torkad ärta där i för att bli störd. Haha

Mvh
Mig

Miikaeela
5/19/16, 9:48 PM
#32

#31 Hihih 😉 Hahahahah jag förstår känslan!! Millie hade en tendens att samla ihop alla frön hon kunde hitta i buren och tömma allting i hjulet kl. 03.00 på morgonen. 😂

[Grinch]1
5/20/16, 3:00 PM
#33

Nej! Nu blev jag avensjuk! :) Sicken gosig liten hamster!

Miikaeela
5/20/16, 9:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Det började bli lite mycket av Millies saker överallt så matte fixade ihop en helt egen hylla för alla hus och småsaker!

Annons:
91Marran
5/20/16, 9:45 PM
#35

Vart köpte du den hyllan?

Mvh
Mig

Miikaeela
5/21/16, 12:04 AM
#36

#35 den är från ÖB om jag minns rätt! Inköpt för snart 1 år sedan. Har 2 kartonger till! De va tänkta som marsvinsbur (c&c cage) till en början. Men då inga marsvin flyttat in ännu så kom en till användning som förvaring till Millies saker!

Miikaeela
5/21/16, 5:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

#33 hon är super-mega-gosig ;) Svårt att lista ut vad nästa veckas tema på buren kommer vara? :p

91Marran
5/22/16, 1:33 PM
#38

#37 Jag gissar på Gul ;-)

Mvh
Mig

ÄlskarHamstrar12
5/22/16, 5:12 PM
#39

Rosa? :)

Miikaeela
5/22/16, 7:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Lazy Sunday ☀️

Miikaeela
5/22/16, 7:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Lazy Sunday ☀️

Annons:
ÄlskarHamstrar12
5/22/16, 9:37 PM
#42

Så söt! Vad var temat? ;)

Miikaeela
5/22/16, 11:45 PM
#43

#42 Det får du veta på onsdag/torsdag när jag vecko-städar hela buren ;) kommer upp bilder då!

UlrikaD
5/23/16, 4:52 PM
#44

Tycker dina bilder är himla fina! Väldigt roliga att titta på:)

Miikaeela
5/23/16, 11:23 PM
#45

#44 Tack vad snällt sagt! :) det är ju såklart min lilla fotomodell som ska vara centrum i bilderna ;)

Miikaeela
5/24/16, 9:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Ett tema för en riktig liten diva 😉

Miikaeela
5/24/16, 10:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Passade på att måla en liten personlig detalj på huset också!

Miikaeela
5/24/16, 10:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

En prinsessa måste ju också ha sin "grod-prins"

Annons:
Miikaeela
5/25/16, 3:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Jordgubbar var tydligen ingen höjdare 😛

Miikaeela
5/25/16, 3:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

I söndags var det så fint väder (+23 grader i skuggan och nästintill vindstilla) så passade på att ta ut Millie en stund. Hon tyckte det var både läskigt och väldigt intressant. När hon slappnat av efter en stund så började hon genast gräva och trycka i sig så många klöver hon lyckades hitta (Hon älskar klöver.. gräs, groddblad eller maskrosblad duger inte utan det MÅSTE vara klöver) 🌈

Miikaeela
5/25/16, 3:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Nyfiken, undra  vad som luktar ☀️

Miikaeela
5/25/16, 3:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Millie la märke till vår hund som låg och sov i gräset några meter bort, då satt hon såhär i nästan 5 minuter

Miikaeela
5/25/16, 4:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Ibland blir man trött av alla nya intryck så då kan man behöva en paus i en säker miljö som man känner sig trygg i ❤️

91Marran
5/26/16, 6:34 AM
#54

Hon är verkligen fin och har det jättebra hos dig.

Mvh
Mig

Mosten
5/26/16, 8:49 AM
#55

Så fin hon är och en riktig prinsessa är hon också❤️Hon har hamnat i ett paradis🙂

Annons:
Miikaeela
5/29/16, 1:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Nu verkar Millie ha kommit in i någon slags fas då hon är rädd för ALLTING. Räcker att jag bara ställer ner en skål med grönsaker så spurtar hon iväg, hon är t.o.m rädd för alla gamla vanliga leksaker som alltid står på golvet när hon är ute och springer… hmm.. hoppas det går över snart! Pysslar om henne lika mycket som jag gjort innan så vi får bara hoppas att det är någon mellan-fas. Det bästa hon vet just nu är kvällsgröt och när man kliar henne bakom öronen ;)

Mosten
5/29/16, 12:00 PM
#57

Nu är Millie 8,5 vecka🙂 och vid 8-10 veckors ålder kommer många unga hamstrar in i "slyngel" åldern. Den kan helt plötsligt förändra personlighet, något som den har känt sig trygg med kan helt plötsligt vara farligt. Här är det tålamod som gäller! Under denna period är det extra viktigt att hålla på med hamstern kontinuerligt, dvs. att ta upp den varje dag. 
Fram till 5 månaders ålder kan hamstern ha ett ungdomligt beteende, dvs. vara lite sprallig och påhittig av sig. Efter det brukar dom lugna ner sig och vara mer stabila i sitt humör och sina vanor.

Miikaeela
5/29/16, 12:45 PM
#58

Hihihih ja då är det väl "slyngel-åldern" som är igång nu. Kom ihåg att du hade skrivit det men hade för mig att det var senare, men skönt att det finns en förklaring till hennes beteende i varje fall ;)

UlrikaD
5/29/16, 4:52 PM
#59

Precis som Mosten ovan skriver så kan en del ha en sådan fas. Dock inte alla. Man kan jämföra den lite med "spökåldern" för hundar. När hunden helt plötsligt vägrar gå förbi en soptunna som han passerat varje dag i månader. Bete dig som vanligt men var extra noga med att hon vet att det är du som kommer. Hamstrar går på lukt innan syn så hon känner din lukt långt innan hon ser dig. Däremot hade jag kanske inte tagit ut henne utomhus så länge hon är hoppig. Bättre att hon är i sin trygga miljö utan överraskningar så länge:)

Miikaeela
5/29/16, 9:15 PM
#60

#59 Mosten är Millies uppfödare så hon skrev det till mig tidigare, hade bara fått för mig att den fasen kom senare ;) mina dvärgisar hade aldrig en sån fas och första gången jag har guldhamster :D Ja precis! Beter mig som vanligt och så men överdriver mina rörelser väldigt lugnt. Det är nu för bara några dagar sen det här beteendet började. Så när vi var utomhus förra helgen så var hon sitt gamla vanliga jag :) men tar fortfarande ut henne på golvet varje dag då hon behöver den stimulansen (dock har jag begränsat området till enbart mitt rum där hon är mest van att vistas. Tidigare har hon varit på upptäcksfärd i båda badrummen och min brors rum, men inte rätt läge för det just nu kanske ;) )

Miikaeela
6/2/16, 8:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Idag var matte till stan och handlade "lördags-godis"…. vadå till sig själv? Nej till Millie såklart!! ;) Skämt osido, det behövdes lite mer godis här hemma då vi ska försöka oss på klicker-träning någon dag framöver!

Miikaeela
6/3/16, 4:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Bland stjärnor och planeter ;)

Annons:
91Marran
6/5/16, 12:50 AM
#63

#36 minns du priset och vad hette den?

Mvh
Mig

Miikaeela
6/5/16, 2:28 AM
#64

#63 borde ha kvittot kvar! Kan kolla imorgon och skicka bild på pm :D

Miikaeela
6/5/16, 1:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Fick hem mitt paket från zooplus igår med massa fina saker till lilla Millie!

ÄlskarHamstrar12
6/5/16, 2:01 PM
#66

Var det inte du som tyckte att det hjulet lät jätte mycket? :)

Miikaeela
6/5/16, 2:10 PM
#67

#66 jo det gjorde det! Tänkte att jag beställer ett nytt för att se om det var produkt fel på det andra jag hade innan. Än så länge är detta Hjul 1000 gr tystare än det hon hade innan. Men om detta också börjar låta som det andra så vet jag ju att jag måste satsa på ett annat Hjul :)

Miikaeela
6/5/16, 2:10 PM
#68
Bellie
6/7/16, 2:02 PM
#69

Bara jag som tycker att Millie borde få en blogg? Jag skulle läsa den helt klart! 🙂

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Miikaeela
6/7/16, 3:08 PM
#70

#69 vad gullig du är!! Millie skickar små hamster pussar! Det finns ett instagram konto där jag lägger upp lite videos och så om du vill se mer av min lilla pälsboll, sök bara på hamstermillie så borde det komma upp :)

Bellie
6/7/16, 3:28 PM
#71

#70 Det ska jag göra 😉

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Miikaeela
6/9/16, 2:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Min storebror var hemma hos oss över helgen och kreativa som vi båda är så fick vi en idé! Vi kom överens om ett egyptiskt tema till Millies Bur! Vi hade en pyramid och en mur också, men de fick tyvärr inte vara med då de tog alldeles för mycket plats i buren. Här är slut resultatet! (Vi tänkte först att Millie skulle kunna gå in i den stora byggnaden. Men istället fick det bli en tunnel igenom) det som inte riktigt syns på bild är att bakom den stora byggnaden finns ett sandbad och en träbro så att hon kan klättra upp på taket. Från taket går också en träbro över till "loftet" på huset. På pelarna står det "queen" och "millie" med hieroglyfer (lite kul grej ;) ).

Miikaeela
6/9/16, 2:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Lite mys såhär mitt i natten när matte ändå inte kan sova!

Mosten
6/9/16, 1:20 PM
#74

Lilla gumman har verkligen fått det bra❤️

Miikaeela
6/9/16, 3:14 PM
#75

#74 Hela familjen är fäst vid henne så hon har det väldigt bra här! :) <3 förutom min hund som är rädd för henne ;)

emiliagronvall
6/11/16, 12:28 AM
#76

Kan inte du göra någon "tutorial" där du steg för steg berättar hur du gör husen och andra saker till dina teman??? Vore så kul å inspirerande. Skulle vilja se en "steg för steg - skogsbur" så fint :) Millie måste trivas jättebra :)

Annons:
emiliagronvall
6/11/16, 12:30 AM
#77

Menade självklart naturtema :))) Från vilka buskar/träd använde du kvistar å grenar??

Cordata
6/11/16, 9:47 AM
#78

Vilken sötnöt! Och väldigt fina teman i buren! :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Cordata
6/11/16, 9:47 AM
#79

Vilken sötnöt! Och väldigt fina teman i buren! :)

Glöm inte att du är älskad och helt underbar!

Miikaeela
6/11/16, 11:55 PM
#80

#76 om jag skulle ha tid så skulle jag göra det… tyvärr har jag mycket i plugget och dels jobb på det för tillfället, så det finns inte tid :/ Att pyssla med Millie och göra iordning hennes Bur är avslappnande och en paus från all stress med tentor och jobb så det tar jag mig alltid tid till. :) Men någon gång så hoppas jag att jag ska få tid med lite tutorials! Millie har inte precis klagat ;) så jag tror hon trivs! Hon är väldigt lugn och älskar att utforska allt nytt efter att jag städat! Natur-temat har nog varit hennes favorit tema, dock var det lite jobbigt med blomjorden som fastnade i hennes långa päls jämt. Det finns massor med information på nätet gällande vad man kan ha i hamsterburen och inte. Dessutom brukar jag också fråga Millies uppfödare om det är någonting jag är lite osäker på! Du kan alltid pma mig så kan jag skriva mer där om det är någonting särskilt du undrar gällande hur jag gjort och så! :) #78 Tack så mycket! :D Millie hälsar också!

[Wickedwoman]
6/13/16, 1:58 PM
#81

Vilken liten goding du fått tag på! Och vad fint det blev i "naturburen". Jag har beställt en Bur som är 100 cm lång och 50 cm bred och ska inreda den så snart den kommit hem. Fick många tips härifrån! Var har du köpt din hamster? Jag bor i Skåne utanför Ängelholm men alla uppfödare finna bara låååångt bort.. Hade önskat att det fanns i Helsingborgstrakten!

[Wickedwoman]
6/13/16, 1:58 PM
#82

Vilken liten goding du fått tag på! Och vad fint det blev i "naturburen". Jag har beställt en Bur som är 100 cm lång och 50 cm bred och ska inreda den så snart den kommit hem. Fick många tips härifrån! Var har du köpt din hamster? Jag bor i Skåne utanför Ängelholm men alla uppfödare finna bara låååångt bort.. Hade önskat att det fanns i Helsingborgstrakten!

[Hedwig2005]
6/17/16, 10:19 PM
#83

Men å så fina bilder!                                                                                                                                             Vad kul att du ändrar teman så mkt, får så mkt insperation😉

Annons:
Miikaeela
6/18/16, 11:31 PM
#84

#81 vad bra att du fick lite inspiration till hur du ska inreda buren :D jag bor själv i Uppsala men min lilla tjej är från Ludvika i Dalarna. Tog tåget från Uppsala till Borlänge där uppfödaren mötte upp mig :) Kika runt lite på SHF, där finns alla registrerade uppfödare och du kan redan nu skriva upp dig på en intresselista för en kull. #83 åh tack så mycket! :) ja jag älskar att pyssla och Millie älskar att utforska alla nya teman jag pysslar ihop! ;) bara att du sätter igång och pysslar till din lilla vän, det är väldigt avslappnande och kul sen när man väl ser slutresultatet.

Miikaeela
6/20/16, 7:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

Finns inget bättre tema! Favorit filmen från när man var liten :)

Miikaeela
6/20/16, 7:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Finns inget bättre tema! Favorit filmen från när man var "liten" :)

[Wickedwoman]
6/20/16, 7:55 PM
#87

Men gud vad coolt! Man kan ju undra var du får allt ifrån 😊 Du har väldigt bra idéer!

Mosten
6/20/16, 8:27 PM
#88

Ja gud så påhittig du är😃Millie måste bara älska alla nya teman 😍

Miikaeela
6/21/16, 1:54 AM
#89

#87 ja du, undrar det ibland också! ;) idéerna bara poppar upp sådär ibland! #88 jag tror verkligen att hon gör det! Hon går alltid runt och kollar läget och testar alla nya saker ;) så nyfiken! för Millies del är det viktigaste ett sandbad, att gräva är det roligaste som finns för hennes del!

91Marran
6/21/16, 6:54 PM
#90

#81 Vad för Bur är det och vart köpte du den?

Mvh
Mig

Annons:
Miikaeela
6/29/16, 12:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Millies samla låda har blivit uppgraderad till en Ikea detolf! Hade dock inte räknat med att den skulle vara så stor som den faktiskt var, den kändes så liten i bilen men så stor när den väl låg på golvet. Meningen var att jag skulle köpa med ett vitt skåp att ha under, meeen det fick inte plats i bilen…. Kanterna ska målas vita så småningom och inredningen är inget särskilt för tillfället. Millie har inte bott i sin nya Bur i mer än 1 timme och tror hon är lite överväldigad av allt utrymme. Samla lådan står redo ifall att hon nu skulle uppvisa stressande beteende eller börja tugga på metall ramen under natten (inte bara för att matte måste upp 6 imorgon för att jobba ;) ).

Miikaeela
6/29/16, 8:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Oerhört suddig bild men tur att hennes söthet gör bilden klarare 🤪

Mosten
6/30/16, 2:07 PM
#93

Så himla fint👏🏼 Söta Millie❤️

Miikaeela
7/10/16, 12:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

#93 En hälsning till er från Millie ;)

Miikaeela
7/10/16, 12:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Lite somrigt, gult tema på buren :)

Miikaeela
7/10/16, 12:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

"Hej alla goa hamstrar där ute!" ~ Millie

Miikaeela
7/19/16, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Det här med att bo på landet och ha tillgång till eget trädgårdsland har sina fördelar (speciellt om man är smådjursägare ;) )

Annons:
Bellie
7/19/16, 9:40 PM
#98

Ja att bo på landet är toppen! 😃👍

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Miikaeela
7/20/16, 12:12 AM
#99

#98 Verkligen :D ;)

Miikaeela
7/20/16, 12:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Skyldigare min får man leta efter! Hon vet precis att hon gjort fel och inte får vara där uppe, hihihi min lilla buse.

Miikaeela
7/20/16, 12:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

"Om jag sitter stilla och ser söt ut kanske hon inte lyfter ner mig…"

Bellie
7/20/16, 12:40 AM
#102

😃 😍

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Miikaeela
7/23/16, 6:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Nu har jag äntligen 2 veckors semester från jobbet och ska åka iväg så Millie får stanna hos min bror i Stockholm. Millie var inte alls förtjust i att åka bil… Men när vi väl kom fram så somnade hon. Kändes så konstigt att låta henne bo i samla lådan igen! Den såg så liten ut när jag är van att se henne springa runt i sin detolf ;)

Miikaeela
7/23/16, 7:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

"I wish I was a punk-rocker with flowers in my hair"

Annons:
färgfest
7/29/16, 2:44 PM
#105

Natur teman och nemo var bästa tycker jag. ❤️ Älskar denna tråd

corneliaoja
8/2/16, 12:00 AM
#106

så mycket tid, energi och pengar du lägger på Millie! Vilket paradis hon har hamnat i! Blir så avundsjuk, jag vill ju också göra det till min hamster. x) så fint med alla teman i buren, vilket lyx hon har! :D

Miikaeela
8/3/16, 2:41 PM
#107

#105 Tack vad snällt sagt! Är på semester just nu men planerar lite för nästa bur-tema ;) #106 jag är en sån person att om jag ger mig in i någonting så engagerar jag mig väldigt mycket. Djur är också mitt största intresse så jag lägger mycket tid och pengar på mina djur (lite för mycket ibland kan jag tycka själv ;) ), men det gör mig glad att mina djur har det bra och att köpa saker till dem tycker jag är roligare än att köpa saker till mig själv :p Det behöver inte alltid kosta en massa heller! Kolla second hand butiker så kan du hitta hur mycket som helst som passar som hamster Bur inredning! :D bara att sätta igång och pyssla!

corneliaoja
8/4/16, 7:39 PM
#108

samma här! älskar djur till djupet av mitt hjärta, tyvärr allergisk mot katt, häst & hund. :( min mamma pysslar väldigt mycket och är väldigt kreativ, hon har säkert massa roliga idéer! :)

Miikaeela
8/8/16, 12:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Då var semestern slut. Både tråkigt och skönt att vara hemma igen! Millies Bur fick en liten makeover innan jag åkte på semester (passade på när buren var tom). Millie är helt slut efter bilresan så hon ligger och sover för tillfället :)

3mma.
8/9/16, 8:17 AM
#110

Superfina och roliga teman, väldigt inspirerande 😊
Vad använder du för slags färg när du målar hamstertillbehören? Har ett litet hus som behöver piffas till 😊 Undrar även hur du tycker elefanten(#109) är storleksmässigt? Skulle vilja ha en sådan som ett litet krypin till den kommande guldhamstern men vet ej om den blir för liten.

/3mma.
Matte till Queens Maja

Miikaeela
8/9/16, 6:01 PM
#111

#110 jag använder mig av panduros hobbylack! Vattenbaserade och syra fria så de är okej att använda :) Elefanten passade bra när hon var "liten", hon älskade den! Har alltid minst 2 hus som hon får välja på men nu är elefanten alldeles för liten för henne att sova i. Men hon använder den som "matförråd" så därför jag har den i buren ;)

Annons:
Miikaeela
8/19/16, 12:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Lite nya saker jag fick hem i veckan!

Miikaeela
8/19/16, 12:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Millie-bus

tiger tok
8/19/16, 7:02 AM
#114

Hon är så söt

3mma.
8/19/16, 7:22 AM
#115

Fina Millie 😍

/3mma.
Matte till Queens Maja

Mosten
8/19/16, 7:45 AM
#116

😍

Mosten
8/19/16, 7:46 AM
#117

Pälsklingen😍

Miikaeela
8/20/16, 3:00 PM
#118
Annons:
Miikaeela
8/20/16, 3:04 PM
#119

Kolla @hamstermillie på instagram för mer bilder och videos 🌈

Upp till toppen
Annons: