Annons:
Etiketthamster
Läst 899 ggr
Alvi_bs
5/4/16, 8:12 PM

Vad är det för något???

Hej!

Jag ska ta hand om min kompis hamster under sommaren. Och när jag kom hem och lyfte upp henne såg jag att hon hade sjukt lite päls och skinnet var rött på magen. Och min kompis hade henne på balkongen utan spån? Jag vet att det inte var bra men…

Obs! Jag har fixat och piffat upp hennes Bur med spån, vatten och mat.

Jag vet inte vad det är men behöver hjälp!

Annons:
Stallmima
5/4/16, 8:15 PM
#1

Du kan ringa och rådfråga en veterinär och ta gärna en bild så den får se på hamstern hur den ser ut

Alvi_bs
5/4/16, 8:16 PM
#2

#1 

tack! det ska jag göra

Alvi_bs
5/4/16, 8:20 PM
#3

sorry går inte att ladda upp ett foto på hamstern

Honestyisdead
5/4/16, 8:22 PM
#4

På balkongen?  Hur länge då?

Alvi_bs
5/4/16, 8:29 PM
#5

#4

Ja i ca 4-5 dagar men det har vart varmt….

Cireea
5/4/16, 8:32 PM
#6

Vi kan omöjligt säga vad det är för fel, du bör uppsöka veterinär med hamstern för att få hjälp. 🙂

För övrigt bör du säga åt din kompis att det är livsfarligt för en hamster att vistas ute på det där sättet. Hamstern kan bli allvarligt sjuk om den står i drag. 
Sedan bör din kompis inte ha hamstern tillbaka om hen nu inte kan ta hand om den på rätt sätt. Att låta hamstern gå utan Bottenmaterial är oacceptabelt och bryter mot lagen! 😡


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Alvi_bs
5/4/16, 8:36 PM
#7

#6

Jag håller fullkomligt med,  jag sa det till henne och hon sa bara "hamstrar är gjorda för naturen och bör kunna leva utomhus"

Cireea
5/4/16, 8:39 PM
#8

#7 Ja men inte här i Sverige! 😮


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Alvi_bs
5/4/16, 8:41 PM
#9

#8 

Hahahah!

Det är sant!😃

Alvi_bs
5/4/16, 8:43 PM
#10

Vad  är den mesta ålder en dvärghamster kan nå?

Miikaeela
5/4/16, 9:34 PM
#11

#10 varför frågar du det? En av mina dvärghamstrar levde ett långt lyckligt liv och blev hela 3 år och 4 månader.

[eliinmeyer]
5/4/16, 9:43 PM
#12

#11 vadå varför undrar du det? Hen ville väl veta? Sedan är det olika men vanligtvis runt 2 år

Alvi_bs
5/5/16, 7:15 AM
#13

#11 #12

Jaha det var goda nyheter det!

För jag vill gärna inte mista min lilla sötnos (tidigt)

Annons:
Miikaeela
5/5/16, 10:24 AM
#14

#12 av ren nyfikenhet! Undrade varför hon ville veta det i det här sammanhanget. Man behöver inte alltid ta en kommentar som att den är menad som negativ. #13 det är lite olika! Med henne hade vi turen att få ha henne hos oss en längre tid! Men hennes syster gick bort redan som 1 åring. Jag var ganska liten när vi hade dessa hamstrar och med okunskap så var dem från djuraffär. Maja som bara blev 1 år var hur gullig som helst och älskade att bli klappad och ville hela tiden ha närhet. Hon kom även när man ropade på henne. Hennes syster Rose hade verkligen temperament och man kunde inte ens hantera henne för att hon bet en tills blodet rann, detta är ett tydligt tecken på att de inte blivit hanterade som ungar och ser människan som ett hot. Detta har jag skrivit innan men skrivet det igen, jag har haft praktik flera gånger i djuraffärer och ser hur det faktiskt går till. Och detta är ingenting man vill se ska jag säga. Jag vet precis hur små burar avelsdjuren lever i, hur många ungar de har, hur skadade de är och det värsta. Hur dem avlivas.

Dvärgvädur
5/6/16, 7:12 PM
#15

De flesta dvärgar jag har haft har endast blivit 1,5 år pga tumörer. Just nu har jag en 2,5 åring och en hamster jag fick ta över för några år sedan blev 3!

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Alvi_bs
5/8/16, 9:11 PM
#16

#14 #15

Tack för er information.

Det är bra att man iallafall lär sig av att bara diskutera.

Moast
5/9/16, 6:46 PM
#17

Hon kanske hade blivit av med pälsen då hon sprungit på hård yta ute på en balkong, då kanske magen har nuddat marken och blivit röd och irriterad?

Alvi_bs
5/12/16, 1:16 PM
#18

#17

Ja det kan faktiskt vart så

Upp till toppen
Annons: