Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

00. GULDHAMSTER ALLMÄNT 01 --- Avel, Genetik, Uppfödning 02 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 03. CAMPBELLS ALLMÄNT 04 --- Avel, Genetik, Uppfödning 05 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 06. KINESISK ALLMÄNT 07 --- Avel, Genetik, Uppfödning 08 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 09. ROBOROVSKIS ALLMÄNT 10 --- Avel, Genetik, Uppfödning 11 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT 13 --- Avel, Genetik, Uppfödning 14 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 15. HYBRIDER ALLMÄNT 16 --- Avel, Genetik, Uppfödning 17 --- Hälsa, Beteende, Kosthållning 18. HAMSTER ALLMÄNT 19 --- Burar och tillbehör 20 --- Bildtrådar 21 --- Utställningssnack - Träffar 22 --- MH & Veckotävlingar 23 --- Minneslunden 24 - Andra Djur 25 - Off Topic 26 - Frågor till värdar / Om sajten 27 - Säljes och köpes 28 - Nyfiken i en strut
12. RYSK VINTERVIT ALLMÄNT

Hjälp att köpa hamster i Stockholm!

2016-05-03 09:07 #0 av: PimPom10

Hej! Vi vill gärna köpa en Rysk vintervit till vår familj och tar tacksamt emot tips på bra uppfödare i Stockholm. Helst ingen "fabrik" utan gärna någon småskalig uppfödning. Vet inte om det spelar någon roll ifall den är registrerad eller inte men antar att det ger en viss garanti?

Tack!

Vänligen Anna

Anmäl
2016-05-03 09:11 #1 av: Cireea

Inne på Svenska Dvärghamstersällskapet hittar du säkert någon uppfödare av Rysk vintervet i Stockholm: https://www.dvarghamster.se Glad

Annars rekommenderar jag Snögatans i Gävle! Tummen upp

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2016-05-03 09:14 #2 av: PimPom10

Tack för svar:)! Jag passar på att ställa en fråga till: Finns det någon annan sorts hamster som är en trevlig familjehamster? Rysk vintervit har vi fått rekommenderad av kompisar men det kanske finns sorter som också är mysiga? 

Tack igen!

/Anna

Anmäl
2016-05-03 09:29 #3 av: Cireea

Guldhamster tycker jag passar barnfamiljer bättre än dvärghamstrar om det är första gången, men det är helt klart en smaksak beroende på vem man frågar! GladSedan är ju vi uppfödare alltid partiska beroende på vilken art vi föder upp! Skämtar

Jag tycker att guldhamstrar är lugnare och lättare för barn att hantera då dom är lite mer att ta i. Dväghamstrar är små och, enligt min egen åsikt, lite svårare för barn att "kontrollera" då dom är så mycket snabbare och smidigare. Med det sagt så vill jag även säga att jag absolut inte har något emot dvärghamstrar alls. Skrattar 

Det du ska tänka på är att enligt svensk lag ska dvärghamstrar sitta minst två och två och därför säljer också uppfödare dom i par om det inte redan finns en kompis i det nya hemmet. Sedan finns det individer som inte klarar av att bo med en artfrände och då får dom såklart bo ensam. 
Guldhamstrar ska enligt lag bo ensam. 

Sajter: FilmGuldhamster, Datorspel, Minecraft, Twilight & Sydkorea
⎿Uppfödare på Eyos Hamsteruppfödning
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"

Anmäl
2016-05-04 04:28 #4 av: Amun-Ra

Guldhamstrar... Hjärta

Anmäl
2016-05-04 19:26 #5 av: Mamanna

Viljami's har vintervita (Hammarbyhamnen). Mailadress finns på dvärghamstersällskapets hemsida. Finns på Facebook också: Viljami's hamstery.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.