Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2723 ggr
madsan
12/1/15, 10:15 PM

Mina hamstrar rycker!

Hej!

Nu det senaste har jag sett att mina hamstrar rycker mycket. Inte när dom är i buren men om jag tar ut dom i tex. soffan, så går dom lixom ryckigt. Ingen av dom är rädda för mig eller min sambo och dom vill upp och gosa hela tiden. Dom äter  och dricker även normalt.

Är det normalt att de gör så. Har sett en av dom göra så för ett tag sen men sen slutade det men nu gör båda det och det händer allt oftare.

PLZ behöver något svar!

Madeleine

Madsan

Annons:
Alwyn
12/2/15, 9:49 AM
#1

Följer! Spännande att se vad andra har för erfarenheter om detta. Ryckningar har jag sett på djur av två orsaker: När de varit nervösa/osäkra på något i omgivningen och när de haft ohyra.

[SebastianR]
12/2/15, 2:36 PM
#2

Jag har endast varit med om när en hamster rycker då är den endast nervös när man håller i dem. Det kan inte vara det? Även om dem är vana med dig så kanske det känns lite läskigt pga höjden eller något annat?

Kanske är helt ute och cyklar, men bara en tanke! :)

madsan
12/2/15, 3:45 PM
#3

Mina hamstrar hade ohyra för ett tag sen. Dock så försvann det (medicin från veterinären) Dom är ovana att vara i soffan dock om det kan vara det. Vi har precis flyttat så kanske luktar annorlunda och så?

Madsan

Upp till toppen
Annons: