Annons:
Etikettguldhamster
Läst 927 ggr
ÄlskarHamstrar12
11/25/15, 9:14 PM

Orolig över min hamster

Hej! Jag är lite orolig över min hamster. Han brukar alltid vakna vid 8 tiden men nu denhär veckan vaknar han mycket senare( vet inte när får kolla i helgen) Om jag väcker honom kollar han om det finns mat, om det inte finns det brukar han gå tbx till huset. Förut brukade han alltid sträcka på sig och bli pigg när jag väckte honom. Tror nog jag bara överdriver lite.. Han äter och dricker bra annars. Kan dom bli tröttare nu under vintern?

Annons:
Cireea
11/25/15, 9:43 PM
#1

Hamstrar kan absolut bli lite segare nu under vintern. Jag märker det på mina också som vaknar oerhört sent och är inte alls vaken lika länge som under somrarna. De äldre hamstrarna är definitivt segare än de yngre.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

ÄlskarHamstrar12
11/27/15, 7:29 PM
#2

#1 hej! Alltså det känns jätte konstigt, förut vaknade han vid 8 men nu vet jag inte om han äns är vaken på natten längre! Om jag väcker honom sent på kvällen så blir han väldigt sällan pigg, men efter 5 min sover han igen!

ÄlskarHamstrar12
11/28/15, 12:29 PM
#3

Jo, förut brukade min hamster alltid vakna vid 8 tiden. Då brukade han vara jätte pigg och vilja komma ut. Men inte längre. Han kan vakna den tiden men då för mat, när jag gett honom det går han tillbaka för att sova. Han kommer upp flera jätte korta stunder under natten/kvällen men han blir aldrig sådär pigg! Han kanske går upp, tvättar sig och går tillbaka… Men om jag tar upp honom så brukar han bli pigg. När jag sedan lämnar honom när han är pigg springer han till burluckan, MEN om jag går iväg går han tillbaka till huset igen.. Han va inte såhär förut? ( ändå om jag väcker honom vid 11 gör han samma sak)

Denna kommentar har tagits bort.
Cireea
11/28/15, 1:25 PM
#5

Om du är orolig för din hamster bör du uppsöka veterinär omgående. 

Jag däremot tror fortfarande att det handlar om att din hamster bara är seg nu när det blivit vinter. Det påverkar alla hamstrar olika. Vissa blir inte påverkade alls nästan medan andra sover betydligt mer är betydligt mindre aktiva.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

ÄlskarHamstrar12
11/30/15, 8:14 PM
#6

#5 tack för din hjälp, du trodde helt rätt ;) Jag kom fram till att vid 1-2 på natten är han riktigt pigg o då är han som vanlig igen :D haha roligt att han påverkas så himla mycket av vintern , tja han brukade ju vakna vid 8 så det är ju en del skillnad från 1-2 ;)

Annons:
Upp till toppen
Annons: