Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1034 ggr
hamsterper
5/18/15, 10:45 PM

väcka surpuppan :)

Hej! Jag har en hamster som är runt 1 år, jättesnäll och hur mysig som helst. Han sover på dagen å är uppe på natten som de flesta guldhamstrar. han vaknar normalt vid typ 11 tiden på kvällen och sover verkligen som en stock på dagen. det känns som att han är uttråkad typ, för att han biter på vattenflaskan :0 jag köpte en stor, ny och fin Bur på djurmagazinet för typ 4 dagar sen så de är lite konstigt,han har goda gnagarpinnar som han kan äta på om tänderna blitt lite långa.Ja men nu till saken då :') man ska ju rasta hamstern helst en gång om dan gärna mer och det har jag inga problem med, jag tror att han tycker att hans "springboll" är väldigt rolig… MEN det är de att jag helst inte vill väcka honom och störa sömnen för att han ska få röra sig utanför buren på dagen för det känns som att han är sur och trött då :| jag har tyvär inte heller tid att vara uppe med han på natten :( vad ska jag göra , ska ja ba skita i att han sover och leka med han för han blir ju som piggare efter en stund.. KORT OCH GOTT KAN JAG VÄCKA HAMSTERN NÄR HAN SOVER OCH LEKA? haha hopps nån förstår och är lite kunningare på hamstrar än mig:) förresten har ni nå roliga tips på leksaker åt hamstern ? Ska spendera hela eftermiddagen imorgon till att leka, mysa och fixa hemmagjorda leksaker till han :D det blir cozytime med Per ;)♡♡♡♡♡♡

Annons:
Candela
5/22/15, 10:35 AM
#1

Som med oss människor är ju vissa väldigt "morgon"trötta och kan ha svårt att komma upp 😉 Det brukar kunna lösas med regelbundna rutiner, det vill säga att du väcker honom vid samma tid varje kväll. Efter ett tag brukar man (både hamstrar och människor) ställa om dygnsrytmen.

hamsterper
5/23/15, 12:15 AM
#2

#1 Okej, tack ;D

Upp till toppen
Annons: