Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 693 ggr
The Idizen
4/19/15, 8:16 PM

HJÄLP l Extremt osocial hamster

Hej! Jag har en guldhamster hane som verkligen är jätte osocial. Det ända han vill göra är att äta, sova, gnaga och ibland springa i sitt Hjul när det finns inne i buren. 

Han har alltid varit så här. Även hos uppfödaren. Vill inte gosa, inte leka, inte springa i boll eller springa på golvet. Han är tam osv och bits inte. 

Jag vet inte vad jag ska göra.. :(

Känns så himla elakt att tvinga han att vara uppe från buren, han är ju trots allt en egen personlighet med egna tankar och känslor.

Men samtidigt känner jag mig hemsk när han får va i buren hela tiden.

Har tänkt på om jag ska skicka tillbaka han till uppfödaren, men vet inte… Det är ju hans personlighet så finns kanske inte så mycket att göra.

SNÄLLA HJÄLP. :( HUR SKA JAG GÖRA?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Annons:
Ellys
4/19/15, 8:25 PM
#1

Har du inte en hage som han kan motionera av sig i? Då får han ju vara lite mer ifred. Annars skulle jag tro att det som du beskriver bara är hans personlighet, som många andra hamstrar. Dem är liksom så, självständiga. Nej, jag tycker inte att du ska lämna honom tillbaka :)

Ellys
4/19/15, 8:26 PM
#2

PS. Stoppa inte hamstern i den där bollen igen :(

The Idizen
4/19/15, 8:46 PM
#3

Jo köpte en jätte fin hage men han vill inte vara där heller. :/ 

Nä ska inte stoppa han i bollen, han tycke inte om det. :(

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Ellys
4/19/15, 9:03 PM
#4

På vilket sätt visar han att han inte vill vara i hagen? Har du fyllt hagen med saker som han kan och tycker om att pyssla med? Tex hjulet, hus (för att känna sig trygg) och kanske någon tunnel eller något? Att han inte gillar att gå lös i ett rum är han nog inte ensam om, vissa hamstrar blir stressade av det

The Idizen
4/20/15, 4:16 PM
#5

Har provat att sätta in saker men han verkar stressad, springer nära väggarna och försöker ganga på väggarna. :(

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Upp till toppen
Annons: