Annons:
Etikettguldhamster
Läst 2879 ggr
PoroMadoro
2015-03-31 23:02

Hamster springer inte i hjulet?

Hej min hamster har jag haft i snart 2 veckor den springer aldrig i hjulet men den springer jätte snabbt runt i buren och klättrar tror ni den mår bra?

Annons:
LillyAmanda
2015-04-01 08:41
#1

Vissa hamstrar tycker inte om att springa i Hjul. Det beror på individ. Precis som med oss människor.

**//Amanda

Cireea
2015-04-01 08:57
#2

Har en hane här hemma som aldrig gillat att springa i Hjul så därför har han inget Hjul i buren för det tar bara upp onödigt med plats när han inte använder det. 

Däremot låter det som om din hamster är understimulerad, hur ofta och länge tar du ut hamstern ur buren i en lekhage eller exempelvis på sängen eller soffan?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

PoroMadoro
2015-04-01 15:03
#3

#2 typ någon gång per dag får den springa runt i min säng

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Majaa12
2015-04-01 15:17
#6

Fixa en lekhage eller säkra ett rum så att den kan vara ute längre, gärna 2 timmar om dagen. Att bara ha ute den på sängen en liten stund räcker inte.

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Cireea
2015-04-01 16:42
#7

Precis som #6 säger så verkar tiden utanför buren inte räcka för din hamster så då måst du öka tiden tills den känner sig nöjd.

I vissa fall har jag märkt att det blir en dålig ovana för hamstrarna att hoppa runt väggarna när dom inser att man plockar upp dom när de gör så. Dom kopplar ganska snabbt att: hoppa runt väggarna = komma ut. Så då bör man vänta tills hamstern inte hoppar kring väggarna innan man tar ut den för annars kan man skapa lite av en ond cirkel där hamstern hoppar runt oavsett hur mycket du haft den ute just för att hamstern kopplat att den får komma ut när den hoppar.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

ItsAlvaa
2015-04-01 22:00
#8

Jag tror att vissa inte gillar att springa i Hjul, min hamster gör inte det. Testa med en hamsterboll, det funkar för mig. Du borde nog vänta ungefär en månad till. Och om hon fortfarande inte har använt hjulet så borde du nog använda hamsterboll istället.

Det kan vara möjligt att hon springer i hjulet på natten, när du sover. Fast det är nog inte så stor chans.

PoroMadoro
2015-04-02 13:21
#9

Jag kanske ska beställa en hamsterboll eller finns det nån affär man kan köpa i?

Majaa12
2015-04-02 14:55
#10

#9 Det finns både på sidor på internet och i en del djuraffärer. Om du köper en måste du kolla noga så att hamstern inte blir stressad i den, några hamstrar kan inte vara i sådana alls. Du bör skaffa en lekhage också för hamstern ska inte vara i bollen mer än 15-20 minuter varje kväll.

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Adha
2015-04-02 21:15
#11

Den tycker kanske att hjulet är för litet eller för obekvämt, de har så ibland, testa med ett annat Hjul.


ItsAlvaa
2015-04-07 15:32
#12

#9 Hamsterbollar brukar finnas i djuraffärer, både på internet och i stan. (Eller var djuraffären du använder ligger).

*~HamsterHamster~*
2015-04-07 18:19
#13

Tycker absolut inte att du borde skaffa hamsterboll, Gör en lekhae istället som de andra säger där den kan gräva och klättra och göra naturliga saker inte springa i en dum boll. också om vissa hamstrar ibland tycker det är kul, men dessa brukar inte få andra möjligheter. 

Om du absolut vill ha hamsterboll, vilket jag tycker är djurplågeri. Måste den helst vara färglös.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Annons:
ItsAlvaa
2015-04-19 10:49
#14

#13 Lekhagar är också en bra idé, även om hamstern springer i hjulet.  : )

Upp till toppen
Annons: