Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningvintervit
Läst 1462 ggr
Glass strut
3/26/15, 8:12 AM

Dvärghamster beroende av skinka, Vad ska jag göra?

Min dvärghamster Andreas Lundberg är beroende av skinka.. Min storasyster skulle vara hamster vakt för ett par veckor sen när jag åkte till min pappa och hon mata honom med skinka.. Han vägrar äta nåt annat en skinka (eller annat kött) Och hoppar och hänger sig fast i händerna.. o.o Han brukade vara världstrevlig men nu ..  Jag har försökt ja få honom att sluta med de flera gånger men jag blir rätte orolig att han ska ja ¨svälta¨ sig i stället då.. När han väl fått sin skinka är han hur trevlig som helst men en hamster kan väl ändå inte livnära sig på skinka? Och har ni några tips på vad man kan göra för att avvänja honom från skinkan ? Tacksam för svar..

Annons:
Evovva
3/26/15, 11:53 AM
#1

Skinka ska han inte ha alls då det är salt och salt inte är bra för hamstrar. Sedan fattar jag det som du har en dvärghamster. Du vet att det är lag på dvärghamstrar ska leva två och två?

Glass strut
3/26/15, 1:22 PM
#2

#1  Ja det vet jag, Jag köpte honom från en kvinna som hade försökt ha ihop honom med en annan kille men de hade blivit såna bråk så ja de funkar inte,

Glass strut
3/26/15, 1:23 PM
#3

Han är ca 1 år och 4 månader gammal och jag köpte han som 5 månader gammal om du undrade de oxå ..

Glass strut
3/26/15, 1:24 PM
#4

Men ja då slutar jag helt med att ge han skinka och letar reda på nå bättre och populärare mat alternativ

Surpan
3/26/15, 1:50 PM
#5

Äter han sin vanliga mat?

/Surpan

Bellabusa
3/28/15, 5:48 PM
#6

Har du provat mjölmask? Finns torkade att köpa på tex Arken zoo. Eller kokt/stekt okryddad kyckling, även rå köttfärs.de äter ju insekter i naturen så proteiner är jätteviktigt! Vår förra dvärg älskade också skinka men hon dog av tumörer o buken. Veterinären trodde inte det berodde på det men man vet ju inte. Nu chansar vi inte med våra nya dvärghamstrar.

Annons:
Fruktzallad
3/29/15, 6:40 PM
#7

Blir hamstrar aggressiva av kött/skinka?

Cireea
3/29/15, 6:57 PM
#8

#7 Nej 🙂Brukar ge alla mina hamstrar lite köttfärs eller en bit nötkött när jag har över och dom fullkomligen älskar det. Dom blir inte på något sätt förändrad för att dom ibland få lite extra gott.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: