Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1883 ggr
William86
1/31/15, 7:47 AM

Är jag allergisk?

HEJ! Jag undrar vad dem vanligaste symtomen är för hamster allergi?

Jag börjar känna av något! Kan det bero på något annat i buren? TACK FÖR

SNABT SVAR!!      (•)    (•)

                                            |

                                      \_____/


Annons:
William86
1/31/15, 7:48 AM
#1

HJÄLP MIG!


VildaVittra
1/31/15, 7:55 AM
#2

Nu vet jag ju väldigt lite om hamstrar, men man kan även vara allergisk mot bottensubstratet osv.

Allergi kan visa sig på massor med olika sätt, det kan vara snuva, klåda, svullnad, eksem osv, så det finns inga "vanliga" symptom då vi alla reagerar olika. Men dessa symptom kan ju också bero på att man är snuvig osv, så stressa inte upp dig och avvakta om möjligt (får du svårt att andas eller liknande ska du givetvis inte vänta).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Evovva
1/31/15, 8:51 AM
#3

Det underlättar om du säger vad du har för symtom.

[pusselbit]
1/31/15, 10:10 AM
#4

Typ klåda. svårare att andas. nysningar. röda ögon..

Odette
1/31/15, 10:31 AM
#5

Har jättedålig koll på allergier då jag aldrig upplevt något sådant själv, som tur är. Men prova att byta ut bottenströet och se om det blir någon skillnad. Sedan går det ju att ta ett allergitest också, då vet du säkert om du reagerar på hamster eller något annat. Så det är väl mina tips, allergitest är väl oundvikligt om man ska få svart på vitt vad det är man reagerar på 🙂

Håller tummarna att det inte är något djur iaf, bättre om man reagerar på typ avocado eller nåt annat som inte ens är gott att äta.. :p

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[Tilde]
1/31/15, 11:02 AM
#6

Låter som tecken på allergi men det är omöjligt för oss att säga vad du skulle vara allergisk mot. Får du dessa symptom när du håller på i buren/är vid buren eller när du leker med hamstern? Lättast vore att gå till läkare och testa sig för allergier.

Annons:
Cireea
1/31/15, 12:41 PM
#7

TS; nu har jag ändrat din rubrik! 

Se till att skriva informerande rubriker istället för "HJÄLP!!" osv, det gör ingen nytta alls utan är bara värdigt irriterande för medlemmar på iFokus.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

William86
1/31/15, 3:07 PM
#8

Tack för all info. Min symtom är snuva.


William86
1/31/15, 3:10 PM
#9

Jag ska ta allergitest. tack igen! :P


Whippet
1/31/15, 4:03 PM
#10

Nu har jag inte läst alla inlägg, Jag var för lat för det så det kanske blir trippel svar nu.. Det kan bero på att du inte städat buren på ett tag, kiss och bajs kan lukta lite och göra så att man blir lite snuvig (iaf på mig)  Vad har du för något botten strö, det kan bero på det. Har du hö  i hamsterburen?, isåfall bör du ta bort det, det kan skada hamsterns kindpåsar och du kan vara allergisk mot det, men som sagt vet jag ju inte ens om du har hö i buren  :) Jag är pälsallergiker men har både hamster och 2 hundar, känner ingenting.  Och förresten! Det måste ju inte vara hamstern du är känner allergi mot det kan ju vara andra djur i hemmet (om du nu har det), som du är allergisk mot.  

Lycka till!

I'm out Vilar huvudet i handen

William86
1/31/15, 4:15 PM
#11

Jag är altid noga med att städa buren, så det är nog inte det.  Jag har heller inga andra djur men jag ska göra ett pricktest eller blodprov för att se vad det är för fel.

Jag har någon sorts spån i buren (mins inte vad). Jag ska berätta på det här inlägget 

när jag har fått ett svar av en läkare. TACK FÖR TIPSEN!🙂


William86
2/11/15, 2:44 PM
#12

Hej! Jag har tagit blodprov och det visar att jag är allergisk mot hamster.😞 Så tack för alla svar.


[Tilde]
2/11/15, 4:08 PM
#13

#12 Oj vad tråkigt att höra! 😕 Men tur att du fick svar!

Annons:
William86
2/11/15, 6:20 PM
#14

Ja . Jag har altid gillat djur! Så jag får skaffa ett anat djur.😔


Whippet
2/11/15, 10:41 PM
#15

Nej usch! Stackare. Bamse kramar till dig!! ❤️

I'm out Vilar huvudet i handen

wildalia
2/11/15, 11:25 PM
#16

William86. Så tråkigt att du är allergisk. Kunde testet inte visa om du är helt pälsdjursallergiker ? I bland kan man tåla Ökenråttor ( gerbils) om man inte tål pälsdjur. Dem luktar inte så mkt och man kan ha kattströ i buren i stället för spån. Och även Sand men kattströ där dem kissar, för Sand suger inte upp urin. Annars kanske någon ödla kan passa som sällskapsdjur. Finns flera trevliga att välja på. Akvarium är väldigt trevligt att hålla på med. Finns mkt fina snäckor, räkor o fiskar att välja mellan. Jag är allergisk i mot katt och marsvin, men inte kanin o hamster, hund, häst. Marsvin är hemskt allergiframkallande. Dem luktar mkt starkt. Lycka till ! P.s min bror är pälsdjursallergiker och hö. Men hans dotter kunde ha just ökenråttor ( gerbiler ) Hö hade hon ute på balkongen.

William86
2/12/15, 3:39 PM
#17

Ja det är tråkigt att jag är allergisk  mot hamster :( men jag ska satsa på kanin.

Jag är pälsdjursallergiker så jag ska ha en utomhuskanin


Upp till toppen
Annons: