Annons:
Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 854 ggr
carolinadenfina
2015-01-16 16:49

Parning

Min hona vill inte para sig, alls. Hon verkar hata hanen. Hon skriker och slåss och flyr iväg från honom. Vad ska jag göra?

Annons:
vallhund
2015-01-16 16:51
#1

Vill hon inte så är det antingen fel dag eller så godkänner hon inte hanen.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

lollynonna
2015-01-16 16:52
#2

hon kanske inte är brunstig,om det är en guldhamster har jag läst att de brukar brunsta på kvällen/natten:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

carolinadenfina
2015-01-16 16:58
#3

Ja uppenbarligen är hon inte brunstig. Men jag undrar hur par av motsatta kön beter sig vanligtvis. Är det normalt att de bråkar och att honan inte vill vara nära hanen?

Fiona1234
2015-01-16 18:23
#4

Nej, är en hona högbrunstig så ställer hon upp sig direkt och låter hanen hålla på tills hon säger ifrån. Om du börjar bråka måste du sära direkt, det kan leda till döden för ena hamstern…

           // Med vänlig hälsning, Sofia ,Vädersjö's hamsteruppfödning

            Medarbetare på Guldhamster iFokus och Hamster iFokus

carolinadenfina
2015-01-16 18:37
#5

Mm jag särar självklart på dem. Får ha lite tålamod då. Tack för hjälpen! Det kanske dröjer mer än 4 dygn för en hona att vilja paras för första gången..?

Cireea
2015-01-16 18:45
#6

#5 En hona brunstar var fjärde dygn. Så tre dagar utan brunst och så en dag med brunst. Om hon brunstar men ändå inte tillåter hanen att para sig med henne då är det nog så att hon inte godkänner hanen. Då får du leta en ny.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
carolinadenfina
2015-01-17 00:42
#7

Hur stor risk är det att ungarna blir så stora så att de eller mamman dör i födseln pga att hanen vart mkt större än honan?

Ellys
2015-01-17 09:48
#8

Var det inte du som skrev att en av honans kullsyskon dött av (troligtvis) hjärtfel?

Chress64
2015-01-17 11:33
#9

Vet inte hur pass påläst du är om avel, men det finns en väldigt bra artikel här på forumet (en av många) där du kan läsa mer. http://hamster.ifokus.se/articles/53b5b4b08e0e7454a500264f-innan-man-avlar-pa-sin-guldhamster Lycka till med hampisarna!

Cireea
2015-01-17 12:26
#10

#7 Det är ju omöjligt att säga. Det behöver inte ens bero på att ena djuret är större än det andra. Jag skulle däremot inte avla på en hona som är för liten då det alltid medför risker och dessutom är inte det bra för själva hamsterns utveckling. OM du avlar på ett litet djur kan avkommorna bli mindre och på så sätt främjar du inte hamsterns utveckling utan du avlar fram mindre djur som till slut då kanske inte klarar av en förlossning eller kanske inte ens klarar av att ha ungar då kroppen är för liten, förstår du hur jag tänker? 

Jag hade en hona som gick bort under förlossningen men där var djuren jämstora. Det handlar oftast om att ungarna hamnat snett i magen och därför inte kan ta sig ut, man kan försök hjälpa genom att massera honans mage men oftast kan man inte göra något om det skulle hända.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

carolinadenfina
2015-01-18 02:16
#11

Ny uppdatering. Hamstrarna kommer mycket bra överens och är som bästa vänner! Supergulliga! #8 Mycket snack det blev om hjärtfel. Det var min mamma som sa att det KUNDE vara det. Men inget tyder på det heller. Hursomhelst har ett kullsyskon dött vilket var väldigt tråkigt, men jag tycker det ska krävas mer bevis för att inte kunna para ett syskon.

vallhund
2015-01-18 11:43
#12

Jag resonerar tvärtom, dvs om ett syskon dött av okänd anledning så har djuret inget i avel att göra.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Roonja
2015-01-18 17:55
Annons:
Ellys
2015-01-18 18:10
#14

#12 Att det inte är någon fara/behövs mer bevis eller tvärtom? (Förstod inte riktigt därför jag frågar)

Upp till toppen
Annons: