Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 610 ggr
Bejbymoose
2014-12-22 23:00

guldis biter på terrariet

Hej! Min Ellen bet först jätte mycket på gallret, trots att hon fått vara ute och har mycket att gnaga på inne i buren. (Vi tänkte att det var för litet) Så vi köpte ett terrarium, men nu biter hon på kanterna. Alltså på silikonet. Hur kan man få henne att sluta? Kan man stryka på nått de inte gillar? Ättika, olja osv?

Annons:
taylor__lambert
2014-12-22 23:19
#1

Har hört att det är vanligt att de gnager just på silikonet 🤪 , ättika kan man ju testa, funkade på min kanin när hon gnagde på stolarna i köket, efter att vi köpte nya stolar har hon låtit bli, olja brukar de flesta slicka i sig och så använder man det vid förstoppning 🙂

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Cireea
2014-12-22 23:21
#2

En av mina bet bort nästan allt silikon och sen fanns det inte mer att bita på efter det 😃


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Evovva
2014-12-22 23:54
#3

Min ena bet i början men inte längre. Den andra har inte bitit alls.

pika
2014-12-23 12:27
#4

Har du mycket strö? Min hamster höll på med silikonet när han hade mycket spån och grävde ner sig. Han slutade när jag tog bort en del spån men började igen efter ett tag, men sen han fått ett Hjul biter han inte längre. Har din hamster ett Hjul?

Bejbymoose
2015-03-04 21:45
#5

Sent svar, men Ellen har ca 5 cm spån, ett Hjul hon ofta springer i, spelar ingen roll om hon får mycket eller lite aktivitet, hon biter ändå. 
Nu har hon även börjat bita bort materialet där skjutglasen är. har inte lagt ner mer tid på det, eftersom inget hjälper. Får hoppas att hon slutar tids nog :)

Upp till toppen
Annons: