Annons:
Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1473 ggr
Kappukeki
12/16/14, 11:46 PM

Bursystem

Hej alla! Just nu ökar mina små söta varelse och det vill jag inte stoppa! Men det är problem med vart alla burar som är i olika storlekar ska stå ? Utan att det se kaos ut! Jag vill just nu gärna bygga något eget som många andra har gjort med hyllor eller skåp. Men just ju kan jag inte hitta ett skåp/ hylla som är djup nog utan att det kosyan 2000 kr … Hur har du dina djur där hemma? Hur har du byggt? Snälla jag behöver tips!!! Jag har samla 130l och dunar hemma med det ta för mycket plats. .. vill bygga på höjden !!

KappukekiSkämtar

Annons:
Mirre395
12/17/14, 6:43 AM
#1

Hej! Själv vet jag att eldängens hamsteruppfödning har ett bursystem där alla burar helt sitter ihop (http://eldangens.weebly.com/saring-bor-hamstrarna.html) med hyllorna som separerar. Alltså att man inte kan ta ut burarna ur hyllan. Kanske det är något?

Kappukeki
12/17/14, 7:53 PM
#2

Jag har sett den men Ikea säljer inte så djupa hyllor längre :( alla är 80x28x200… 

Så jag har problem med att hitta hyllor som är tillräckligt djupa och behöver komma på annat :(

KappukekiSkämtar

Majaa12
12/17/14, 9:05 PM
#3

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10275857/ Det går väl att ta bort så att två hyllor blir en, då får du 8 stycken ganska stora burar iallafall. :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Kappukeki
12/18/14, 12:40 PM
#4

Hittade en Pax garderob 100x60x236 för 100 kr :D

Ska köpa hyllplan till sen ska jag bygga om den! Då bli det en rätt så stor Bur på varje plan :)

vad tror ni ?

KappukekiSkämtar

[Pomelo & Gigi]
12/19/14, 3:23 PM
#5

hur många hamstrar har du eller hur många planerar du att det ska vara (hur många burar)

Imasy
12/19/14, 8:31 PM
#6

Ska du bygga på höjden hade jag faktiskt börjat fundera på något hemmabygge, liknande det som det länkas till i #1.

Då jag du ju själv bestämma mått, höjd, utförande mm. Iof så kostar väl virke, glas etc en slant också. Du kanske i slutändan kommer upp i 2000 kr innan det är klart, men å andra sidan får du ju kanske burar över du kan sälja iväg. Du får ju även mer plats och burar som typ aldrig går sönder.

Annons:
Kappukeki
12/19/14, 8:57 PM
#7

Jag har 30 hamstrar just nu men 11 ska åka iväg i helgen :) så runt 20 ^^ Jag tror att jag kommer kom max 1000 när den är klar om inte mindre. Eftersom jag får garderoben så billig så ;) hyllplanen kommer jag köpa från ett virke ställe då det bli rätt så billigt. Sen kommer jag inte använda glas tror jag men jag vet inte ;/

KappukekiSkämtar

Upp till toppen
Annons: