Annons:
Etikettrysk-vintervit
Läst 872 ggr
Oyuka
11/27/14, 9:35 PM

Gallerbur eller Samla låda

Gallerbur eller SAMLA låda får Ikea . Vilket är bäst tycker ni 😆😃😝

👑MVH OYUKA👑

Annons:
Olivia8383
11/27/14, 9:38 PM
#1

Samla helt klart! Gallerbur är farligt då hamstern kan få ett gallerbeteende och gnaga sönder sina tänder och skada sig i munnen. :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

Mirre395
11/27/14, 10:20 PM
#2

självklart SAMLA- låda! Gallerburar är den sämsta buren enligt mig. Det kan framkalla ett gallerbitar-beteende som skadar hamsterns nos och får den att bli beroende om kan sluta med att den börjar blöda. Dock så är det bra ventilation, nästan för bra. Om det är någon form av drag i närheten så går det igenom hela buren vilket kan leda till förkylning, som är livsfarligt för hamstrar om det utvecklas till lunginflammation. Hamstern kan också klättra upp i gallret och ramla ner och skada sig, och om man har en hög Bur så kan den bryta nacken av ett fall. Man kan inte häller fylla på med tillräckligt mycket strö så att hamstern får gräva. Och dem är mycket dyrare än SAMLA-lådor. Samlalådor är stora, billiga, lätta att städa, inreda och använda som semesterbur. Hamstern går möjlighet att gräva mycket. Dock kan dem vara en aning klumpiga och fula. Men skulle jag få välja helt så skulle jag föredra akvarium eller hemmagjord Bur. Men mitt svar är ändå SAMLA eftersom att det är mycket bättre än gallerbur.

Mirre395
11/27/14, 10:23 PM
#3

#1 hamstrar har väldigt starka tänder och gnager på allt möjligt i naturen. Jag har svårt att tro att tänderna går sönder men dem blir säkert väldigt slitna efter ett tag.

Whippet
11/29/14, 4:57 PM
#4

Samla

I'm out Vilar huvudet i handen

tilde.wahlgren
11/30/14, 9:11 AM
#5

Samla🙂

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

Tipsi3
11/30/14, 9:51 AM
#6

Samla! Som #1 och #2 skriver, gallerburar är farliga då hamstrar kan skada sig på olika sätt av dom. De kan klättra upp i taket och hoppa ner och skada sig, gnaga å galler och få sår på nosen, de burar som är höga med hyllplan är extra farliga! Så helt klart 130 l SAMLA, har själv dessa burar och de är super! :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Annons:
Upp till toppen
Annons: