Annons:
Etiketthamster
Läst 829 ggr
Elin-djur
11/26/14, 10:05 PM

Lekhage

Hej! Jag behöver lite tips och bilder hur en lekhage kan se ut. Han ni några bra tips på hemma gjorda leksaker? Skicka Järna med bild!

Annons:
Dvärgvädur
11/27/14, 5:47 PM
#1

Min lekhage är en kartong med höga kanter, den är ganska stor och min hamster uppskattar att vara i den. I den har jag allt möjligt, ändrar inredning eftersom, men just nu har jag massor kartonger, rullar och gnagföremål.

En bra hemgjord leksak är ett kartongland, alltså så bygger du små gångar och hålor  med hjälp av kartonger och toarullar, det brukar uppskattas :)

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

[Pomelo & Gigi]
12/10/14, 8:33 PM
#2

några saker du kan göra själv (DIY)

klipp hål i toarullar och stoppa i dem i varandra och wola en labyrint

ta en kartong bit och limma fast en toarulle i mitten (en rungbräda)

klipp lite hål i en äggkartong så får hamstern latja runt där

om du har tid så kan du göra stegar och hus av tandpetare och glasspinnar

några saker som är roligt att ha i

små och stora stenar (roligt för hamstern att gå på olika underlag men det slippar också ner klorna)

en står låda med Sand (för hamstern att tvätta sig) dvärghamstrar älskar att tvätta sig.

en massa grenar (var säker på att de inte är giftiga för hamstern du kan koka dem för att vara säker)

ta Bur burspån,tort gräs och klipp sönder en massa toapapper och kartong lägg sen i allt i en låda ca 15-20 cm djupt och sprid sen runt en massa godis som hamstern tycker om rör runt (så att de inte ligger på "toppen") jätte kul för hamstern att leta efter godiset eftersom det är naturligt för dem att gräva och så

ett tips använd en ikea samla låda som är till för att ha under sägen som lek/rasthage för då kan man lätt ha den under sängen så man inte behöver ha den framme hela tiden.

panini
12/10/14, 8:55 PM
#3

Var precis inne och kollade på den lådan. Hamstern kan väll inte komma över kanten? Tänkte mest bara för att den är så låg :)

Olivia8383
12/10/14, 11:06 PM
#4

En samla låda har en ganska hög kant, eller det beror ju naturligtvis på vilken storlek man har. 130L samlan har hög kant så då är det inga problem. :)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

panini
12/11/14, 2:19 AM
#5

Jag tror dock hon menar den mindre varianten som man kan ha under sängen. Den har endast låga kanter, 18 cm. :)

Upp till toppen
Annons: