Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 752 ggr
densan
2014-11-22 11:58

varför låter han?

I filmklippet hör man precis i början att min hamster låter. Varför låter han? Han har aldrig låtit så förut.

Annons:
Bill&Bull
2014-11-22 12:00
#1

Gick inte att öppna

||My Love For Animals Is Immortal||

densan
2014-11-22 12:13
#2

Men Åååh hur ska jag göra då? Jag fick upp den på Facebook förut :/. Testar igen här i kommentaren.

densan
2014-11-22 12:13
#3

Nä jag får det inte att funka :(

Bill&Bull
2014-11-22 12:15
#4

Typiskt :/ men kan du försöka beskriva lite istället då hur han låter och när han gjorde det, i vilken situation?

||My Love For Animals Is Immortal||

densan
2014-11-22 12:21
#5

Det är inget skrik för att han inte vill för det har jag hört och kunnat räkna ut. Det är inget pip. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara. Jag trodde först att det var när han andades. Han lät när han var i huset i buren och när han klättrade på mig och på köks bordet. Han blev 1 år den 3/11.

Dvärgvädur
2014-11-23 12:39
#6

Är det typ ett knäppande ljud?

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Annons:
Dvärgvädur
2014-11-23 12:39
#7

Är han från djuraffär eller uppfödare?

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

densan
2014-11-24 16:35
#8

Nej det är inget knäppande ljud det är åt det pipande hållet fast det är inte riktigt pip. Uppfödd av mig. Behöll honom för att han inte var lika social som tjejerna i kullen. Han var ensam kille.

Lojs
2014-11-24 17:53
#9

Ljud från luftvägarna brukar kallas för "rossel", det är vanligare på råttor och möss. Det kan låta på massor av olika sätt, bara som lite högre volym på andningen, som ett lite "tuffande" ljud eller lite "knastrande".
 Det är ett tecken på sjukdom, jag skulle hålla noga koll på hamsterns allmäntillstånd om den har ett liknande ljud och ge den extra Färskmat och se till att miljön är varm och lugn, om den blir tröttare eller äter/dricker mindre än vanligt så behöver den undersökas av veterinär.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

densan
2014-11-24 22:55
#10

Okey. Tack så hemskt mkt. Han har inte låtit något mer och jag tycker att han är som vanligt så jag avvaktar och ser. Andras det så uppsöker jag absolut veterinär. Tack så hemskt mkt för hjälpen :)

Upp till toppen
Annons: