Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1130 ggr
Filippatova
11/21/14, 10:58 PM

hamster vill inte upp i handen

jag fick min hamster igår och den är jätte skygg den blir rädd av varenda sak som låter och hon rycker till och kan bli rädd av att jag stopar ner min hand, och hon vill hoppa ut min hand och vill inte gå in i handen! hur kan jag göra så att den blir tam och vill upp i handen? den fattar nt att det är vägen ut ur buren.

  • Redigerat 9/26/21, 7:20 PM av Cireea
Annons:
Shalin
11/21/14, 11:03 PM
#1

Fick du hamstern igår så måste du låta den vara ifred i flera dagar innan, så att den kan göra sig hemmastadd. Den blir säkert stressad annars av att ha flyttat. Så låt hamstern vara ifred i några dagar, och börja sedan prata med den och försök ge godsaker.  Vad är det förresten för slags hamster?


Schiizop
11/21/14, 11:18 PM
#2

Som shalin säger, låt den vara även fast det är jätte svårt. Sen kan du börja locka den till handen med lite godsaker.

Whippet
11/21/14, 11:19 PM
#3

Finns massor av bra videos på youtube som den här: https://www.youtube.com/watch?v=_qwxJLw7l24

Men som #1 Säger så måste hamstern göra sig hemmastadd, och man kan inte bara knäppa med fingrarna och vips så är hamstern tam, utan det krävs hårt jobb och du måste vara medveten om att det kan ta lång tid!

I'm out Vilar huvudet i handen

GHH
11/21/14, 11:20 PM
#4

Dem första dagarna låter jag hamstern vara men efter det brukar jag lägga ner handen med ngt smaskigt i och vänta och se om hamstern vågar gå fram. Gör den inte det lämnar jag godsaken där min hand legat och sen fortsätter jag så där tills hamstern vågar röra sig mot handen. Jag brukar sitta utanför buren och prata ganska mkt, på så sätt känner den igen din röst. Min hane var inte tam alls när han kom hem och nu 3 veckor senare får man hålla honom och sitter still i handen, han känner även igen min röst. Din hamster kommer att bli tam så småningom men det krävs en del tålamod men håll ut så är ni snart bästa vänner :)

Uppfödare på Guldhjärtats hamsteruppfödning  http://guldhjartatshamstrar.weebly.com

Filippatova
11/21/14, 11:42 PM
#5

det är en gudhamster, jag ska låta henne va nu och sen börja göra henne tam! tckte bara synd om henne att hon får springa i hjulet hela tiden och hon inte kommer ut. men jag ska låta henne va

Whippet
11/22/14, 12:05 AM
#6

Hur gammal är hamstern? Hamstrar får inte springa i hjulet förrens dom är över 5 månader!

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Shalin
11/22/14, 10:37 AM
#7

Hur stort är hjulet med? Det får ju förstås inte heller vara för litet då det kan skada ryggen på hamstern. 

Jag tror inte det är någon fara för hamstern att vara ensam några dagar :) Huvudsaken är att det finns saker för hamstern att göra i buren. Det är ju inte bra att springa för mycket i ett Hjul heller. Hamstern kan bli beroende av det.


Filippatova
11/22/14, 11:51 AM
#8

dom sa inget i djur affären att hon inte får springa i Hjul,  vi frågade efter Hjul och dom sa inget om det. men hon kan springa i hjulet bra hon är 2 månader och några veckor .

Schiizop
11/22/14, 12:16 PM
#9

Vissa djuraffärer bry sig inte om djurets mående och är oftast inte så pålästa, tyvärr. Tycker du ska ta ut hjulet så länge och sen när h*n är tillräckligt gammal så kan du sätta in det igen. :)

Shalin
11/22/14, 12:33 PM
#10

Som Schiizop säger så är inte alltid personalen i djuraffären särskilt pålästa. Vissa säger t.ex. att det behövs salt och mineralsten när det snarare är skadligt för hamstern. Samma sak med hamstervadd. Det är också mycket farligt. Ändå säljs det och rekommenderas. Du får gärna lägga in bild på din lilla sötnos och på hur han/hon bor. Skulle vara kul att se om vi får givetvis 🙂


Filippatova
11/22/14, 3:56 PM
#11

Jag ska ta ut hjulet, men här bor hon:) vi ska köpa en större bur

Filippatova
11/22/14, 3:57 PM
#12
Filippatova
11/22/14, 3:57 PM
#13

Kom det ingen bild?

Annons:
Filippatova
11/22/14, 4:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

jätte dålig bild men man ser lite iallafall 🙂 vi ska köpa en större Bur och då ta ut hjulet, hon är ganske lite nu hon är bara 10 veckor

Filippatova
11/22/14, 4:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

här är kanske en lite bättre bild ❤️

Yohanna96
11/22/14, 8:59 PM
#16

hjulet ser ut att vara väldigt litet. När hon blir äldre och ska Hjul så tänk på att hjulet ska vara MINST 22 cm i diameter.

Magnete
9/26/21, 6:22 PM
#17

#0: Jag har precis samma problem, fats det har gått 2 månader sedan jag fick honom:/ Har träffat honom alla dagar sedan vi fick honom och han vill ändå inte gå upp i handen om det inte finns något gått i den. Han har somnat i mina händer men vägrar att frivilligt gå upp in handen.
Hoppas att det går bättre för dig och din lilla vän. Glöm inte att ha tålamod och att ge din hamster tid.

Cireea
9/26/21, 7:19 PM
#18

#17 Den här tråden är från 2014. Så totalt inaktuell.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: