Annons:
Etiketthamster
Läst 782 ggr
[MikaelaR]
10/30/14, 4:34 PM

Låna ut hamster till avel?

Jag undrar hur ni gör? om man har en hamster hemma som skulle passa bra till avel men inte vill köpa in en till hamster för att para går det då att få kontakt med någon som lånar ut sin hamster till avel? Finns det något sådant eller är jag lite förvirrad nu? :)

Annons:
cleia80
10/30/14, 4:44 PM
#1

Det finns, men mtp papovan så är det inte många som lånar ut sina hamstrar nu.

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

[MikaelaR]
10/30/14, 4:57 PM
#2

Men om man har stor koll på vart man fått sin hamster från till exempel uppfödare som är noggrann med papova och liknande då borde det väl inte finnas anledning till rädsla för papova eller?

Whippet
10/30/14, 6:45 PM
#3

Var bor du? ras på hamstern?

I'm out Vilar huvudet i handen

[[Hamsterby]]
10/30/14, 7:09 PM
#4

Papovaviruset drabbas bara guldhamstrar av

Olivia8383
10/30/14, 7:29 PM
#5

När jag ska låna ut hamstrar så kollar jag med personen jag lånar till så att inget papova finns där och så att min älskling inte utsätts för någon risk. :) Om det inte är med 100% säkerhet att min plutt inte kommer att utsättas för risk så får personen inte låna honom/henne. ;)

Hälsningar Olivia, stolt hamsterägare med egen pytteliten uppfödning www.nackrosenshamstrar.weebly.com

[MikaelaR]
10/30/14, 8:02 PM
#6

#3 Det kallas för arter och jag har en guldhamster är inte i dagsläget intresserad av någon avelspartner till min hamster utan det var mer funderingar :)

Annons:
Lojs
10/30/14, 8:27 PM
#7

Jag har helt slutat låna och låna ut djur sedan papovan kom, jag tycker det är för osäkert att skicka djur mellan olika hem så länge risken finns.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Whippet
10/30/14, 10:30 PM
#8

#6 Ah blandade ihop hamstern med hund 😃 Jaha okej :)

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: