Annons:
Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1338 ggr
annakarin_li
10/23/14, 2:23 PM

Börjat bitas...

Den senaste tiden har Ludde börjat att bita mig och går till attack. Ludde har nu fyllt 1 år och alltid haft dåligt morgonhumör :). Jag har alltid behövt passa mig när jag ställer in frukosten till honom.men nu har han börjat att hugga efter mig på kvällarna. Han visar inga tendenser till att ha ont när jag lyfter honom, äter som han ska och springer i rastade. Har ni förslag på vad det kan vara/ hur jag ska göra?

Annons:
annlen68
10/23/14, 2:39 PM
#1

Kan det vara så att dina händer luktar mat? Tvättar du dig innan du tar i honom?

annakarin_li
10/23/14, 4:14 PM
#2

Jag tvättar alltid händerna innan jag tar i honom eller håller på med buren. Förut älskade han att slicka på fingrarna närvarande tvättat mig med diskmedel :)

MissEmmis
10/23/14, 8:17 PM
#3

Det låter som att du har haft oturen att hitta en hamster med dåligt temperament om han är helt frisk som du skriver. En sådan hamster är egentligen inte lämplig som husdjur enligt min åsikt. Ett djur ska inte bita sin egen matte. Jag hoppas du hittar en hamster med bättre temperament nästa gång och att den här erfarenheten inte har avskräckt dig från att ha hamster i framtiden.

Miss Emmi's uppfödning

Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se

Tessan01
10/23/14, 8:23 PM
#4

Har tyvärr inga tips, fast var med om det med min förra hamster som sedan rymde. Hon gjorde attacker mot händer när man tex ställde in mat, eller fixade nåt annat. Hon började md det bara mitt i allt, utan förvarning. :/ Efter det var jag lite rädd att hålla i hamstrar men det gick över genom mina älskade robbar. Hoppas det löser sig för er på ett bättre sätt än för mig och Tofu ( som hamstern hette )!

annakarin_li
10/23/14, 9:14 PM
#5

#3 Helt bra i temperament har han aldrig varit och jag är glad över att det inte är ett barn som äger honom. Men han får stå ut med pussar och kel iaf. Men jag vet inte om han mår riktigt bra, men håller koll på honom. Han blir nog min sista hamster på ett tag ( men det hade jag redan bestämt innan). #4 Det går blixt snabbt med attackerna. Jag är mest rädd att jag skadar honom när han bits ( även om det gör j-kligt ont). Man reagerar ju utan att tänka när man försöker ta bort handen.

MaaariaS
10/23/14, 9:32 PM
#6

Det låter som han är sjuk fast du inte märker det än för att hamstrar ska må riktigt dåligt för att visa att dom är sjuka pga av att dom är bytesdjur.

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
annakarin_li
10/24/14, 5:45 AM
#7

#6 Har haft de funderingarna länge… Men det är bara att hålla koll på hans beteende. Tjejerna som jag hade tidigare fick båda livmodersinflammation men åt, lekte och kelade in i det sista.

Mirre395
10/24/14, 6:35 AM
#8

Min första hamster gjorde också så, när hon var lite äldre. Så småningom fick vi reda på att hon hade cancer:( Nu säger jag inte att det är just cancer din hamster har , men det kan vara något som du inte kan upptäcka på ytan. Är han från en djuraffär, så finns det risk att att du bara fick en hamster med dåligt temperament tyvärr:(

annakarin_li
10/24/14, 8:12 AM
#9

#8 Han är från en uppfödare, men känns sämre i temperament än de jag haft från djuraffär…. Jag har också funderat på om det kan vara tumör eller liknande. Men erfarenheten från alla veterinär besök med tjejerna är att de tyvärr har dålig kunskap om hamstrar och att man får själv ha koll på förändringar i beteendet.

Upp till toppen
Annons: