Annons:
Etikettguldhamster
Läst 1244 ggr
[MikaelaR]
10/23/14, 7:49 AM

Hamster har rymt, stort misstag!

Hej min guldhamster var i en hög transportbox igår när jag kelade med henne och ja jag gjorde ett misstag jag gick på toa behövde verkligen det och transportboxen är så hög så trodde aldrig hon skulle kunna ta sig ut! när jag kom tillbaks var hon helt borta, jag bor inte så stort har kollat under sängen soffan varenda "skrymselvrå" inte hittat henne någonstans tror inte heller jag har några hål eller ventiler hon kan ta sig igenom möjligtvis någonting i köket men går inte att komma åt där. har lagt ut en "hamsterfälla" med mat  en som erinshamsters på youtube rekomenderar kan länka den om någon undrar hur den funkar hamstern kan ej skada sig om den "fångas" iallafall.

Undrar vad jag ska ta mig till? jag behöver fler tips för att få fram hamstern. Har ni vart med om en hamster som rymt, hur gick det? berätta gärna!

Annons:
IceJossan
10/23/14, 8:03 AM
#1

Min hamster sprang lös i köket för jämnan tills han hittade hål in under köksskåpen (som jag missat när jag hamstersäkrade köket). Där inne var han och därifrån kan han komma hur långt som helst! Jag byggde fällor och grejer så han kunde komma ut men inte tillbaka in igen och plötsligt ett par dagar senare sprang han runt fötterna på mig igen! Proppa igen alla hål och hamstern blev förbannad. Nästa dag försvann han igen, haha. Då hade han hittat ett annat hål… Men med lite banan så lockade jag ut honom och sen var det slut på köksspring.

[MikaelaR]
10/23/14, 8:17 AM
#2

#1 Jag har inte så mycket hål men visst det finns något såg jag som går under ugnen men det borde väl vara farligt för hamstern att ha kommit under där? 😕

Men hamstern måste kommit in i något hål eller något för som sagt jag bor inte så jättestort och jag har kollat överallt och hamstern är ingenstans 😕!

Använder mig av denna fällan som ni kan se här under, finns det några mer fällor/tricks?

[MikaelaR]
10/23/14, 8:38 AM
#3

Har gjort ännu ett tricks, satt ut en liten skål med 1 godis i varje i varje rum som finns även toan och stängt dörren så jag kan då enklare lista ut vart den håller hus om den inte vill ramla ner i min hinkfälla.. Jag hoppas verkligen hamstern kommer tillbaks är så orolig ! 😭

annlen68
10/23/14, 10:12 AM
#4

Aj aj aj! 😕  Hoppas hon kommer fram snart!!   En sak jag lärt mig de här veckorna vi haft Molly är att de är riktiga mästerrymmare. När vi har henne i hagen i vardagsrummet så måste vi turas om att ha ögonen på henne; för det kan räcka med att titta på TV:n någon sekund så är hon uppe och över gallret. helt otroligt snabba och rymmningsbenägna är de små liven. Värre än att passa livliga 1-åringar :)

Nu vet jag ju inte hur det är byggt där du bor; men kan hon ha krupit bakom t ex frys eller kyl? Kök t ex har ju många så gömslen…

[MikaelaR]
10/23/14, 10:30 AM
#5

Ja det finns kryp in hål under ugnen det är allt jag hittat, och där kan hamstern säkert komma bakom kylskåp osv.

Men det går inte att komma bakom vare sig ugn eller kylskåp för dem är installerade på sånt sätt då måste man typ ta hit tekniker.. har massa lockelser framme får bara hoppas på det bästa, vore skönt o höra om någon annan vart med om någon rymning så man får reda på vad som funkade för dem eller om dem aldrig hittade sin hamster igen.

annlen68
10/23/14, 10:43 AM
#6

Men hör du inte nåt snart så får du väl ta dit någon som kan ta fram kyl osv. Bor du i lägenhet så hör med vaktmästaren!

Annons:
Cindy S
10/23/14, 10:49 AM
#7

Hon kan ha gnagt sig in i en soffa eller annat mjukt.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

[MikaelaR]
10/23/14, 12:02 PM
#8

Kan jag laga mat om hon är under ugnen? hon är längst ner isåfall. menar typ koka något på plattan.

Ja jag blir kanske tvungen, men hon försvann imorse så lite tidigt o ringa redan nu. Avvaktar lite till!!

Ok #7

annlen68
10/23/14, 12:12 PM
#9

Men du skrev ju i morse att hon försvann igår?

[MikaelaR]
10/23/14, 12:39 PM
#10

då skrev jag väl fel! det var imorse iallafall! och sen kan hamstrar vara försvunna i dagar när dem rymmer att ta hit någon som flyttar på min ugn eller kylskåp för att hamstern kanske är där är inget dem kommer prioritera att göra direkt ändå och inte nu under helgen… Jag vet ju inte ens om hamstern är där, den kan lika gärna vara någon helt annan stans!

annlen68
10/23/14, 12:55 PM
#11

#10  Ta det lugnt, jag måste ju få fråga.  Ja du gör som du vill såklart; men själv skulle jag inte stå ut med att inte veta var vår hamster tagit vägen. De klarar sig ju inte hur länge som helst utan mat och vatten..

[MikaelaR]
10/23/14, 12:58 PM
#12

#10 Jag har svårt att ta det lugnt eftersom jag är stressad tänkte mer på hur du markerade bokstäverna. Jag står inte riktigt ut med det(att hamstern är borta) men jag har både källa till vatten och mat framme i mitt rum och dit kan hamstern ta sig och hamstern kan ta sig ur där den gått den saken är säker. Som sagt där jag bor får man såklart hjälp vid såna här situationer men att dem inte prioriterar det och oftast inte hjälper till under helgtid kan inte jag rå för. Jag ska ringa imorgon, om inte hamstern ramlat i fällan då så ringer jag. Jag vet att hamstern klarar sig till dess!

annlen68
10/23/14, 12:59 PM
#13

Ok

Annons:
[MikaelaR]
10/23/14, 2:25 PM
#14

Hon är tillbaks nu. Men jag tar gärna fortfarande in tips och historier om er andra som har/haft en bortsprungen hamster, det är nyttig information. Alla kan göra misstag!

LillyAmanda
10/23/14, 3:44 PM
#15

Mår hon bra?

**//Amanda

Flöffo
10/23/14, 3:48 PM
#16

Vart var hon? Hur hittade du henne?

//Flöffo

[MikaelaR]
10/23/14, 3:59 PM
#17

hon gick in i "hamsterfällan" 

Hon verkar må bra, åt lite broccoli och gick in i sitt nya hus och sov har koll på henne.

Sofia54321
10/23/14, 8:10 PM
#18

vad bra att hon kom tillbaka🙂

Tessan01
10/23/14, 8:30 PM
#19

Skönt att hon hittades :) Min rymning historia kan du hitta i den här tråden, i #0 lite längre ner: http://hamster.ifokus.se/discussions/53e3a9aa8e0e74688000062e-till-minne-av-tofu

The Idizen
10/23/14, 8:45 PM
#20

Om det händer fler gånger vet jag att man kan sprida ut mjöl, då blir det spår av de små tassarna om hamstern går där så kan man lista ut på ett ungefär vart den är. 🙂

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: