Annons:
Etikettguldhamster
Läst 662 ggr
Whippet
10/22/14, 8:11 PM

Få en hamster att bli tam...?

Hej

Nu är det ju så att min kille snart är 8 veckor, har haft honom i  veckor nu, och han börjar bli stor och den långhåriga pälsen börjar synas mer och mer, men har inte fått honom tam än, är rädd att han ska bitas om jag för hastar mig, han har fått vara själv ett tag nu utan berörning i 3 veckor, men har hållt ner handen i hans lekhage med godis i, och han gick upp men dock inte en lång stund bara en kort tid.. vad rekommenderar ni, för att få hamstern tam snabbare?

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
Whippet
10/22/14, 8:21 PM
#1

Eller tar ni bara upp dom?

I'm out Vilar huvudet i handen

annlen68
10/22/14, 9:10 PM
#2

Har han fått vara själv utan beröring i 3 veckor? Inte konstigt att han inte blivit tam 🙂 Du skriver att han kommer upp i handen en liten stund när du håller i en godis. Så ska du fortsätta varje dag så han vänjer sig vid dig och din hand :)

Här är en länk till en jättebra video hur du steg för steg gör din hamster tam:

https://www.youtube.com/watch?v=_qwxJLw7l24

Lycka till!

Mirre395
10/22/14, 9:11 PM
#3

Att tämja tar tid. Det är inget man kan skynda på med, då bli det bara fel:( fortsätt med att hålla en godis i handen ett tag till tills du märker att han är redo för att påbörja nästa steg. Du ska absolut inte "bara ta upp" en o-tam hamter, får då kan den bitas. Dem är inte vana vid att hanteras( om dem inte är från uppfödare). Gör det i hamsterns takt, inte i din. Det är alltid från hamster till hamster, hur lång tid det tar. Ibland är dem nästan tama, och ibland kräver det upp till ett år tills hamstern blar helt tam! Detta är ofta hamstrar som har vansköts tidigare, och kopplar ihop människor med fara.

Whippet
10/22/14, 9:19 PM
#4

#2 Med berörning menar jag att typ hålla honom, men jag har haft en godis i handen och han har kommit upp ett fåtal gånger :) Ska kolla på videon snart! 🙂

#3 Han är från en uppfödare, ja men då är det bara att fortsätta att hålla en godis i handen! :) Tack för allt!

I'm out Vilar huvudet i handen

Upp till toppen
Annons: